نماینده مجلس شورای اسلامی:

زندگی حضرت معصومه(س) برای دختران و پسران ما یک درس است

حضرت معصومه(س) امامش را شناخت و به آن اعتقاد داشت و در سخت‌ترین شرایط همه زندگی و حتی جانش را فدای امام زمان خود کرد.
کد خبر: ۳۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱ - 31January 2015

زندگی حضرت معصومه(س) برای دختران و پسران ما یک درس است

به گزارش دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی  در مراسم عزاداری وفات حضرت معصومه(س) که در حسینیه آیت الله العظمی مرعشی نجفی در قم برگزارشد، ضمن تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: خداوند نسبت به همه انسانها ولایت عام دارد به این معنی که به همه انسانها روزی میرساند، ولی برخی انسانها ویژگیهایی پیدا میکنند که از عنایت خاص پروردگار برخوردار میشوند.

وی بیان کرد: در عالم هیچ اتفاقی روی نمیدهد مگر اینکه خداوند از آن اطلاع داشته باشد و این جایگاه و عظمتی که برخیها دارند از روی حکمت خداوند است که به آنها عطا شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه همه انسانها باید به روزی خود که بر اساس حکمت خداوند است قانع باشند گفت: بسیاری از فسادهایی که صورت میگیرد به این دلیل است که میترسند روزی آنها از بین برود و دست به دزدی میزنند در حالی که روزی دهنده قول داده است که روزی تو را تأمین میکند.

وی ابراز داشت: عدهای در مسائل سیاسی به جای این که به خداوند توکل کنند سعی میکنند که هوای همه گروهها را داشته باشند تا موقعیتشان به خطر نیافتد و بعدها به این نتیجه میرسند که کار آنها اشتباه بوده است ، هر آنچه را که خداوند بخواهد همان صورت میگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی عنوان کرد: در قرآن بیان شده است که شیطان انسان را از فقر میترساند و باعث میشود که صدقه ندهد و دست کسی را نگیرد تا مالش کم نشود.

وی با بیان این که کسانی شامل ولایت خاص خداوند میشوند که بتوانند از ولایت عامه خداوند سربلند بیرون آیند گفت: کسی که بندگی میکند و به دنبال نفسانیات نیست و از گناه لذت نمیبرد با کسی که از گناه لذت میبرد فرق دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: حضرت معصومه(س) به امام زمان خود اعتقاد داشت و در سختترین شرایط همه زندگی و حتی جانش را فدای امام زمان خود کرد.

حضرت معصومه(س) تنها برای قمیها نیست

وی با اشاره به اینکه گستره شفاعت حضرت معصومه(س) برای کل عالم است گفت: آیت الله العظمی بهجت میفرمود، که حضرت معصومه(س) تنها برای قمیها نیست، بلکه آن حضرت به همه جهانیان تعلق دارد و این در حالی است که ما ارزش او را درک نمیکنیم.

وی با بیان اینکه در روایت است کسی که حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت برای او واجب است ادامه داد: رمز جدی رسیدن به ولایت خاصه، بندگی خداوند است و اگر اراده کنیم میتوانید به ولایت خاصه برسیم و رسیدن به این مقام، سن، زن و مرد نمیشناسد و بسیاری از اولیا خدا مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)  زن هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه زیارتنامه حضرت معصومه(س) از امام هشتم نقل شده و بسیار معتبر است گفت: امام زمان(عج) در همین حرم به زیارت بی بی، میآیند و بسیاری بودهاند که در این حرم به خدمت آقا رسیدهاند.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت معصومه(س) برای دختران و پسران ما یک درس است عنوان کرد: ما باید از زندگی بی بی که امامش را شناخت و پای امامش ایستاد و به سمت او حرکت کرد درس بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی اظهار کرد: ما باید حرمت قم را نگه داریم و بدانیم که گناه در این شهر با شهرهای دیگر فرق دارد و کاری نکنیم که بی بی از کارهای ما ناراحت شوند.

 

منبع:حوزه

نظر شما
پربیننده ها