معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان:

مشغول کار روی سند جامع همکاری با ایران هستیم/ برای تأمین امنیت مرزها توافق کردیم

«منصور خالقیار» از کار روی سند جامع همکاری‌ها با ایران و تقویت امنیت مرزهای مشترک خبر داد و گفت: آخرین جزئیات این سند به زودی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ - 22June 2020

مشغول کار روی سند جامع همکاری با ایران هستیم/ برای تأمین امنیت مرزها توافق کردیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «منصور خالقیار» معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در گفت‌وگویی در خصوص محورهای اصلی سفر هیأت افغانستانی به ایران اظهار داشت: وزارت‌های خارجه ایران و افغانستان روی سند جامع همکاری‌های دو کشور کار می‌کنند.

خالقیار می‌گوید این سند تا کنون به امضا نرسیده و آخرین جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اتفاق‌های درناک گذشته که از اتباع افغانستان قربانی گرفت باعث شده است که دو طرف بر تأمین هرچه بیشتر امنیت مرزها تلاش‌های جدی را اتخاذ کنند.

خالقیار تأکید کرد که در کنار توافق برای تلاش برای تقویت امنیت مرزها؛ مبارزه مشترک با قاچاق انسان و جلوگیری از ترددهای غیر قانونی به ایران نیز شامل توافق‌های اخیر در نشست تهران است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: در این نشست توافق شد که ایران و افغانستان تدابیری جهت جلوگیری از تکرار وقایع اخیر اتخاذ کنند.

به گفته خالقیار طرف افغانستانی در این دیدار بر دفاع از منافع افغانستان در ایران و مصونیت اتباع افغانستانی تأکید نموده و خواهان پیگیری حوادث اخیر شده است.

وی افزود: طرف ایرانی نیز هیأت افغانستانی را از آخرین جزئیات تحقیقات مطلع نمود و هر دو طرف توافق کردند راه حل و تدابیری را جهت جلوگیری از تکرار چنین رویدادهایی اتخاذ نمایند.

خالقیار گفت: در حاشیه نشست وزارت خارجه ایران با افغانستان دو طرف به توافق رسیدند تا زمینه انتقال اجساد و مجروحین افغانستانی به افغانستان فراهم گردد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در پایان افزود: توافق شد مذاکرات دو کشور برای استخدام کارگران افغانستانی در ایران ادامه یابد و مراحل قانونمندسازی حضور اتباع افغانستان در ایران و تمدید کارت‌های اقامت، تثبیت هویت، توزیع تذکره و صدور پاسپورت آغاز شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار