تشریح برنامه‌های ستاد مرکزی راهیان نور در خوزستان

استقرار بیش از 80 خبرنگار در یادمان‌های دفاع مقدس/ برگزاری نمایش‌های رزمی - فرهنگی در 6 نقطه خوزستان

سرهنگ نادر ادیبی در نشست خبری صبح امروز با تشریح برنامه‌های راهیان نور خوزستان از استقرار بیش از 80 خبرنگار در قالب طرح رسانه ای شهید رهبر در یادمان‌های دفاع مقدس جنوب خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳ - 16February 2015

استقرار بیش از 80 خبرنگار در یادمان‌های دفاع مقدس/ برگزاری نمایش‌های رزمی - فرهنگی در 6 نقطه خوزستان

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در نشست خبری راهیان نور خوزستان با تشریح برنامه های راهیان نور سال آینده تصریح کرد: بیش از 6 نقطه در مناطق اسکان متمرکز نمایش رزمی - فرهنگی خواهیم داشت که با بهره گیری از سوژه های خاص در شب ها اجرا می شود. این طرح در طول دو سال گذشته با استقبال خوبی مواجه شده است و بیش از 370 شب این نمایش شد که خوزستان بیشترین رقم اجرا را داشت.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب و برنامه های ویژه کودکان از اقدامات دیگر در یادمان ها است. از جمله این برنامه ها ایجاد "سنگرهای آسمانی" برای ارائه مفاهیم دفاع مقدس است که بیش از 170 طلبه جوان در منطقه شلمچه اجرا خواهند کرد.

ادیبی با اشاره به در اختیار قرار دادن کتاب به صورت رایگان و اختیار برای زائران راهیان نور گفت: استفاده  از راویان در ستاد مرکزی از محوری ترین راویان ما هستند که با تاکید آقا در بهره گیری از راویانی که در صحنه جنگ حضور دارند از این راویان در مناطف استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید باقری برای ساماندهی خودروهای شخصی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان با کمک وزارت بهداشت، اورژانس، هلال احمر و بیمارستان تلاش است تا شاهد حادثه ای نباشیم.

ادیبی در ادامه سخنانش به طرح رسانه ای شهید رهبر اشاره کرد و افزود: این طرح با هماهنگی روابط عمومی و با ثبت نام از خبرنگاران داوطلب درقالب طرح رسانه ای شهید رهبر اجرا خواهد شد که بیش از 80 خبرنگار داوطلب در یادمان ها مستقر خواهند بود تا این حماسه را منعکس کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور طرح جامع آمارگیری و نظرسنجی از زائران را برای برنامه ریزی دقیق در سال های آتی از نکات مهم راهیان نور امسال دانست و گفت: این طرح در تمامی یادمان ها اجرا خواهد شد.

ادیبی با اشاره به کاروان های راهیان نور دانشجویی عنوان کرد: با تصویب شورای سیاستگذاری قرارگاه راهیان نور دانشجویی با عنوان "قرارگاه علم الهدی" و با مسئولیت سردار فضلی و جانشین وزارت علوم و نماینده بسیج دانشجویی این کار را دنبال می کنند.

وی افزود: طرح "هما" با عنوان هدایت، مشاوره و اطلاع رسانی برای زائران و طرح مصباح با برپایی مطب در روستاهای اطراف یادمان ها و احیای ایستگاه های صلواتی دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های راهیان نور امسال است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پایان به جشنواره رهاورد سرزمین نور با استفاده از ظرفیت زائران راهیان نور اشاره کرد و گفت: در فراخوانی فعالیت هنری زائران جمع آوری شده و همزمان در روز ملی راهیان نور از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره در خرمشهر تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها