چهل‌سالگی سرو/

شوخی رزمندگان کرمانی با حاج‌ «قاسم سلیمانی» به سبک مداحی آهنگران+ صوت

حاج «صادق آهنگران» به روایت یکی از خاطرات خود در جمع رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله (ع) در دفاع مقدس پرداخت.
کد خبر: ۴۱۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۴ - 26September 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، قرارگاه شهید «محمدمهدی کازرونی» این‌روز‌ها محل اسکان کاروان‌هایی است که از استان کرمان، برای بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، به استان خوزستان سفر می‌کنند. قرارگاهی که در دوران دفاع مقدس، قدم‌گاه رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله (ع) استان کرمان بود و جای جای آن، امروز روایت‌گر خاطراتی برای پیشکسوتان آن دوران است؛ خاطراتی از مردانی که «ره صد ساله را یک شبه طی کردند».

حاج «صادق آهنگران» نیز به‌عنوان یکی از پیشکسوتان آن دوران، و کسی که هنوز سوز صدای او، خیلی‌ها را یاد توسل‌های شب‌های عملیات‌ها و شور و حماسه‌های دوران حماسه و ایثار می‌اندازد، خاطراتی از این قرارگاه دارد؛ خصوصاً از حسینیه (مهدیه) آن که همانند حسینیه «شهید همت» پادگان دوکوهه، محل گریه‌ها و العفو‌های شبانه «وتر» خیلی از مردان خدایی بود که اسماعیل‌وار، به قربان‌گاه و مسلخ عشق پای نهادند.

روایت حاج صادق آهنگران از شوخی رزمندگان کرمانی با حاج قاسم سلیمانی

وی همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با حضور در مقابل دوربین شبکه استانی کرمان در قرارگاه شهید «محمدمهدی کازرونی»، درباره حسینیه این قرارگاه، گفت: این حسینیه، آن موقع شوری برای خود داشت؛ ماشاءالله اعزام نیرو توسط بچه‌های کرمان هم خیلی مفصل بود. از طرفی هم، شهید حاج قاسم سلیمانی از همان اول، محبوبیت عجیبی در میان مردم کرمان داشت؛ بنابراین خیلی از بچه‌ها به عشق حاج قاسم، به این‌جا (حسینیه) می‌آمدند؛ به‌نظر من این‌جا، یک نقطه بهشتی است و قطعاً باطن این حسینیه در عالم برزخ، مقام بسیار بالایی دارد؛ به‌دلیل این‌که در این‌جا خیلی دعا و نماز شب خوانده شده است و کسانی این‌جا پا گذاشته‌اند که «ره صد ساله را یک شبه طی کردند».

حاج «صادق آهنگران» همچنین به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: ایام محرم بود که در جبهه، به نیت حضرت قاسم (ع)، شعر «قاسم رزمنده‌ام، دل ز دنیا کنده‌ام...» را در جمع رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله (ع) خواندم؛ حالا یادم نیست که این شعر را در مهدیه لشکر ۴۱ ثارالله خواندم یا نه؛ اما یادم می‌آید که رزمندگان کرمانی گفتند که بعد خواندن این شعر، تا مدتی هر موقع می‌خواستیم حاج قاسم را صدا بزنیم، با سبک همین شعر می­گفتیم «قاسم رزمنده‌ام...».

قاسم رزمنده‌ام، دل ز دنیا کنده‌ام...

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار