ظریف با وزیر خارجه شیلی دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید بولیوی در لاپاز به سر می‌برد امروز در حاشیه این مراسم با آندرس آیامند زاوالا وزیر امور خارجه شیلی دیدار کرد.
کد خبر: ۴۲۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ - 08November 2020

ظریف با وزیر خارجه شیلی دیدار کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید بولیوی در لاپاز به سر می‌برد امروز در حاشیه این مراسم با آندرس آیامند زاوالا وزیر امور خارجه شیلی دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و موضوعات مهم و مورد علاقه دوطرف به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قبل از بولیوی به ونزوئلا و کوبا سفر و با مقامات این دو کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی کرده بود.

وی همچنین با لوئیس آرسه رئیس جمهور جدید بولیوی و معاون او دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف در این دیدار ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید بر لزوم تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها تأکید کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت بولیوی است.

لوئیس آرسه نیز ضمن قدردانی از حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بولیوی گفت که کشورش درصدد است روابط با جمهوری اسلامی ایران را ارتقا بخشد. ظریف همچنین با وزیر روابط خارجی نیکاراگوئه تلفنی گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار