رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

فعالیت ادبیات دفاع مقدس باید صدبرابری شود

سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در دیدار با سرهنگ «منصور زارع»، با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریور سال جاری اظهار داشت: فعالیت ادبیات دفاع مقدس باید صدبرابری شود و بشارت دفاع مقدس به درستی به‌جا آورده شود.
کد خبر: ۴۳۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ - 08December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در دیدار با سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات این مجموعه اظهار داشت: هدف ما از این بازدید‌ها استفاده از تجربیات هر استان و تبدیل به یک پکیج کامل استانی است که بتوانیم در کشور یک روند خوب و ملایمی داشته باشیم و متوزان حرکت کنیم.

وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریور سال جاری ادامه داد: فعالیت ادبیات دفاع مقدس باید صدبرابری شود و بشارت دفاع مقدس به درستی به‌جا آورده شود.

بایرامی افزود: بسیاری از افراد هستند که می‌خواهند بدی‌ها و سیاهی‌های جنگ را به نمایش بگذارند. در همین جلسه ۳۱ شهریور، رهبر معظم انقلاب اسلامی نگرانی خود را از تحریف بیان کردند که وظیفه ما است که اجازه ندهیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به تحریف‌های دفاع مقدس بیان کرد: هم غلوگویی و هم گفتن مطلبی وارونه تحریف است که باید جلوی این کار‌ها گرفته شود که جوان‌ها با مطالعه‌ی این مطالب فکر نکنند که پس ما نمی‌توانیم مانند این شهیدان باشیم. آیا جنگ بچه‌ها را ساخت؟ یا خود بچه‌ها این جنگ را ساختند؟

وی با بیان اینکه متون فاخر و ادبیات دفاع مقدس باید مورد توجه و بحث قرار گیرد ادامه داد: متن خوب اگر باشد به دنبال آن کار‌های بسیار خوبی در زمینه فیلم‌نامه نویسی و کارگردانی نیز به‌وجود می‌آید. تعدادی از فیلم‌ساز‌ها حدود بیست سال پیش با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار داشتند که هر کسی بیان خود را مطرح کرد و ایشان بعد از گوش دادن صحبت مفصلی کردند و سرفصل همه بحث‌ها این بود که متن قوی نداریم در صورتی که کارگردان‌های خیلی خوبی داریم.

وی با بیان اینکه باید در جلسات متعددی با اهالی، بزرگان و اهل قلم در یزد جمله به جمله صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبیین کنند که راه گشا باشد اظهار داشت: برای شهیدان نیاز به یک بانک سوژه داریم. در شهرستان‌ها، بخش‌ها و یگان‌ها هزاران سوژه است که مغفول مانده است. جوانان و نوجوانان ما انگیزه دارند، ولی نمی‌دانند دنبال چه چیزی بروند. سوژه‌ها عموما ذهنی است، ولی چقدر عینی‌ها را به عرصه کار آوردیم؟

سرهنگ بایرامی ادامه داد: یک پکیج را در اختیار نویسندگان قرار بدهیم که در مورد این‌ها قلم بزنید. در پرورش استعداد‌ها شهرستان‌ها را باید بیشتر مورد توجه قرار داد. در بعضی از بخش‌ها خیلی از سوژه‌ها بومی و محلی هستند. هم دسترسی راحت‌تر است و هم هزینه‌ها پایین‌تر هستند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: ما باید به دنبال راه‌اندازی کارگاه آموزشی باشیم. نمونه کار در کارگاه‌ها توضیح داده شود و به دنبال مباحث تئوری نباشیم.

وی بیان کرد: باید شورای چاپ و نشر تشکیل شود و از حوزه‌های مختلف داستان و شعر دعوت شود و با پیشکسوتان دفاع مقدس جلسات مشترکی برگزار شود. برای تولید کتاب صوتی تجربیات و بهترین گویندگان اهالی رادیو را داریم و در تلاش هستیم که کار مشترکی با صدا و سیما داشته باشیم.

در پایان این جلسه «عالیه مهرابی» شاعره پرآوازه یزدی به بیان مشکلات در جشنواره‌ها و رویداد‌های دفاع مقدس پرداخت.  

وی بیان کرد: در حوزه ادبیات کودک و نوجوان ضعف داریم. در حوزه تصویرنگاری برای نسل امروز مشکل داریم و نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم. ارتباط دنیای هنری و ادبی قطع شده است که باید به فیلمنامه و نمایشنامه تبدیل شود.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار