دفاع پرس از آزادسازی تکریت گزارش می دهد /در حال بروز رسانی

کنترل کامل ارتش عراق بر شهر تکریت + نقشه

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق از کنترل کامل ارتش این کشور بر شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین خبر داد، همچنین ارتش عراق به طور همزمان در مناطق دیگر در حال پاکسازی الانبار و کرکوک از لوث داعش است.
کد خبر: ۴۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 14March 2015

کنترل کامل ارتش عراق بر شهر تکریت + نقشه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، آزاد سازی شهر تکریت از اول مارس سال 2015 در دستور کار ارتش و نیروهای عراقی و تعدادی مستشاران ایرانی قرار گرفت.امروز 14 روز از عملیات سنگین نیروهای عراقی علیه گروه تروریستی داعش می گذرد و جبهه مردمی عراقی روز به روز در حال پیشرفت است.از سوی دیگر همزمان با تکریت استان الانبار و مناطق دیگر عراق در حال پاکسازی از لوث داعش است.

- استفاده داعش از سلاح شیمیایی در تکریت

- پیوستن 300 نفر از مردم تکریت به نیروهای داوطلب مردمی

براساس گزارش الفرات، 300 نفر از مردم شهر تکریت به نیروهای داوطلب مردمی پیوستند تا در عملیات آزادسازی شهرشان از اشغال داعش مشارکت کنند.

 

- کنترل کامل ارتش عراق بر شهر تکریت

به نقل از شبکه سومریه نیوز، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در سخنانی اعلام کرد که نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی و همچنین نیروهای عشایر کنترل شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین را در دست گرفتهاند..

- اعضای داعش پل اصلی شهر تکریت در شرق این شهر را جهت متمرکز شدن بر جبهههای دیگر منفجر کردند.

- نیروهای عراقی همچنین در شهرهای الدیوم، الصناعی و الهیاکل جهت آمادگی برای مقابله با اعضای داعش در حالت آماده باش قرار دارند.

- هادی العامری، رهبر نیروهای مردمی عراق نیز اعلام کرده بود، شهر تکریت به طور کامل تحت کنترل نیروهای عراقی است اما بازپس گیری کامل آن نیاز به زمان دارد..

- برخی منابع عراقی نیز اعلام کردند که ارتش عراق و نیروهای مردم پایگاههای داعش در شهر بیجی را بمباران کرده و تیم مهندسی ارتش عراق همچنان در حال ایجاد پلی به جای پل الفتحه جهت ورود به این شهر است.

- رئیس پلیس الانبار نیز اعلام کرد که شهر البغدادی به طور کامل از لوث وجود تروریستهای داعش آزاد شده است..

 

ابراهیم الطائیبان، عضو مجلس اعیان موصل اعلام کرد که ابوبکر بغدادی، رهبر داعش به شکست این گروه در تکریت اعتراف کرده است.

- رائد شاکر، رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد که اقداماتی با هماهنگی ارتش عراق برای ورود به شهر بیجی صورت گرفته و در حال حاضر راههای امدادرسانی به تروریستهای داعش در این شهر قطع شده است.
 

- نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق نیز کنترل مجتمع یرموک و روستاهای دحار و سور در جنوب غرب کرکوک را در دست گرفتند..

- منابع نظامی عراقی نیز اعلام کردند که نیروهای مردمی این کشور با حمایت هزاران مبارز ترکمن روستای البشیر در جنوب استان کرکوک را محاصره کردند.

- به گزارش منابع، نیروهای مردمی حمله گستردهای را به اعضای داعش در این روستا انجام خواهند داد. این نیروها کنترل 90 درصد از روستاهای اطراف روستای البشیر را در دست گرفتند.این منابع اعلام کردند که هزاران مبارز ترکمن عملیات گستردهای را برای بازپس گیری این روستا با حمایت ارتش عراق آغاز کردهاند.


نیروهای پیشمرگ نیز کنترل پنج روستا در اطراف شهرک حویجه در جنوب غرب کرکوک را در دست گرفتند.


منابع کرد اعلام کردند: نیروهای پیشمرگ توانستند سه مجتمع قادسیه، یرموک و شهید و همچنین 10 روستا را در جنوب کرکوک در دست بگیرند.

به گزارش این منابع، دهها تن از اعضای داعش در حمله نیروهای پیشمرگ کشته و زخمی شدند و بسیاری از خودروها و تجهیزات نظامی آنها نیز منهدم شد. در پی حمله نیروهای پیشمرگ، اعضای داعش از کرکوک عقبنشینی کردند اما در حمله بالگردهای ارتش عراق کشته شدند.

 

- این منابع اعلام کردند که جنگندههای ائتلاف بر فراز آسمان کرکوک در حال پرواز هستند اما هیچ حملهای را علیه داعش انجام نمیدهند.

- نیروهای مشترک عراق نیز به پروندههای مهمی از داعش در کوههای حمرین که شامل نام رهبران این گروه و اسامی قربانیان آن است، دست یافتند و این پروندهها را به دستگاههای امنیتی ذیربط ارجاع دادند.


انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار