آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران:

غرب به تعهدات خود پایبند باشد/چارچوب کلی توافق اخیر عالی و اساسی است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مطمئن باشید مادامی که به تعهدات خود عمل می‌کنید ایران هم به تعهداتش پایبند خواهد بود پس به عهد خود وفا کنید و این ننگ عدم تعهد را در تاریخ خود ثبت نکنید.
کد خبر: ۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ - 03April 2015

غرب به تعهدات خود پایبند باشد/چارچوب کلی توافق اخیر عالی و اساسی است

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله امامی کاشانی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان چند نکته به بررسی کلی ماهیت توافق اخیر ایران با طرف غربی پرداخته و اظهار داشت: چارچوب کلی مذاکرات اخیر عالی و اساسی ارزیابی میشود.

وی در این رابطه افزود: اینکه دنیای غرب امروز داشتن انرژی هستهای را برای کشور ایران در ارتباط با صنعت، تکنولوژی و برطرف نمودن نیازهای صلح آمیز هستهای به رسمیت می شناسد، نکته مهمی محسوب می شود زیرا پیش از این طرف مذاکره کننده قائل به این اصل نبود.

خطیب نماز جمعه تهران دومین دستاورد ایران را در این دور از مذاکرات لغو تحریمها عنوان کرده و تصریح کرد: اینکه طرف مقابل متقاعد به لغو تحریمها و نه تعلیق آنها شده است، برای ما دستاورد مهمی است، البته اینکه سیر لغو تحریمها چگونه باشد این خود بستگی به آینده و ورود به جزئیات مفاد بیانیه در جریان آتی مذاکرات دارد.

وی در ادامه خطاب به طرف مذاکره کننده غربی از جمله آمریکا اظهار کرد: ایران همواره در طول مذاکرات نشان داده که اهل منطق و تعهد است لذا اگر با ایران پیمان بستید بدانید که ایران به چارچوب پیمان متعهد است، پس شما هم متعهد باشید.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه اگر عهد شکنی وجود داشته باشد از ناحیه غرب است، افزود: مطمئن باشید مادامی که به تعهدات خود عمل میکنید ایران هم به تعهداتش پایبند خواهد بود پس به عهد خود وفا کنید و این ننگ را در تاریخ خود ثبت نکنید.

وی همچنین افزود: بدون تردید اگر ایران پای میز مذاکره آمد از جهت فشار تحریمها نبود، بلکه ایران خواست با این کار به دنیا نشان دهد که اهل منطق و گفتوگو است و از حق شرعی و قانونی خود دفاع می کند و اعمال دنیای غرب ظالمانه و ناشایست است که می خواهد جلوی پیشرفت قانونی یک ملت را بگیرد.

خطیب نماز جمعه تهران حرکت در ذیل چتر ولایت فقیه و رهنمودهای راهبردی مقام معظم رهبری را مهمترین عامل دست یابی به توافقات هسته ای دانست و افزود: بدون شک پیشرفتهای ایران اسلامی در تمامی عرصهها مرهون تبعیت از ولایت فقیه است و ارتقای علمی، انسجام ملی، وحدت و یکپارچگی امروز ایران اسلامی، همه نشات گرفته از اصل ولایت فقیه است.

وی در پایان سومین عامل کسب موفقیت در مذاکرات شب گذشته را تیم مذاکره کننده هستهای دانست و خاطرنشان کرد: انصافاً تیم مذاکرهکننده هستهای تیمی متین، با حکمت و با متانت است، که توانست با تلاش شبانهروزی و خستگیناپذیر فرموده مقام معظم رهبری را مبنی بر دستیابی به توافق براساس نرمش قهرمانانه را به منصه ظهور برساند، که واقعاً باید به همه آقایان مخصوصاً آقای رئیسجمهور و وزیر امور خارجه تبریک و خسته نباشید گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار