عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پذیرش FATF خودتحریمی است و منجر به ایجاد شفافیت مالی برای دشمنان می‌شود

زهره الهیان با تاکید بر اینکه تصویب و پذیرش FATF شفافیت مالی ایجاد کردن برای دشمن است، گفت: اینکه گفته می‌شود، نپیوستن به FATF هزینه تراکنش‌های بانکی را بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌دهد، ادعایی دروغ است.
کد خبر: ۴۴۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ - 14February 2021

پذیرش FATF خودتحریمی است و منجر به ایجاد شفافیت مالی برای دشمنان می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره عدم پیوستن ایران به FATF، اظهار داشت: تصویب و پذیرش FATF شفافیت مالی ایجاد کردن برای دشمن است. البته بنده مخالف شفافیت مالی در کشور نیستم. شفافیت مالی لازم است، ولی به شرطی که سازوکار آن داخلی باشد و نه براساس الگویی که کشور‌های خارجی و دشمنان ما تعیین می‌کنند.

وی افزود: رویکرد اکثریت نمایندگان مجلس مخالفت با FATF است. مهم‌ترین هدف بازیگردان‌های خارجی FATF این است که روزنه‌هایی که ایران به وسیله آن‌ها تحریم‌های مالی را دور می‌زند را شناسایی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه گفته می‌شود نپیوستن به FATF هزینه تراکنش‌های بانکی را بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌دهد، گفت: افزایش هزینه تراکنش‌های بانکی، ادعایی دروغ است. ما در طول این سال‌ها همواره تحریم بودیم و راهکار‌های دور زدن تحریم‌ها آن هم با کمترین هزینه برای کشور را بلد هستیم.

الهیان در پایان تاکید کرد: با پذیرفتن FATF کشور به سمت خودتحریمی حرکت خواهد کرد. درصورت پیوستن به این کنواسیون قطعا مشکلاتی در فروش نفت و صادرات برای کشور پیش خواهد آمد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها