رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

رونمایی از سند چشم‌انداز بنیاد شهید در سوم خرداد سال جدید

سعید اوحدی گفت: کلیات سند چشم‌انداز بنیاد شهید و امور ایثارگران بر مبنای اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی انجام شده و روز سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) از آن رونمایی خواهدشد.‌
کد خبر: ۴۴۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ - 11March 2021

رونمایی از سند چشم انداز بنیاد شهید در ۳ خردادبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در مصاحبه با برنامه «گفتگوی روز» در مورد چرایی دستور امام راحل مبنی بر تأسیس بنیاد شهید و اهداف تشکیل این نهاد مقدس اظهار داشت: یکی از برکات و نعمت‌های بزرگ این انقلاب، تحولات و ویژگی‌های بسیار ارزشمند و ماندگاری بود که از همان ابتدای انقلاب به دستور امام راحل شکل گرفت.

وی افزود: در آن روزی که بنیاد شهید تاسیس شد کمتر کسی فکر می‌کرد که این ایده بلند و آینده‌نگری امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های اسلامی و محور مقاومت به یک نهاد مقدس و اثرگذار تبدیل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با شروع جنگ تحمیلی علیه ایران، که نظام استکبار با همه توانش ائتلافی را برای نابودی ریشه انقلاب تشکیل داده بود، جمعی از مردان و جوانان و زنان غیور این سرزمین قد علم کرده و هشت سال پیاپی از حیثیت، هویت، استقلال، عظمت و ارزش‌های انقلاب دفاع کردند و هر چه قدر هم که از انقلاب جلوتر رفتیم بیشتر به ارزش‌ها و برکات تأسیس بنیاد شهید پی بردیم.

رئیس بنیاد شهید خاطرنشان کرد: همزمان با آزادسازی اسرای هشت سال دفاع مقدس، ستاد رسیدگی به امور آزادگان و بنیاد مستضعفان و جانبازان به فرمان امام (ره) شکل گرفت. در سال ۸۲ نیز با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی این سه نهاد مقدس در هم تجمیع و ادغام شدند و بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت و امروز هم این توفیق بزرگ نصیب ما در بنیاد شهید شده که در خدمت بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از عزیزان جامعه ایثارگری و خانواده‌های معظم آن‌ها باشیم.

اوحدی با اشاره به نوع نگرش پیامبر اسلام و ائمه اطهار به مسئله شهادت و ایثارگری گفت: یکی از مأموریت‌ها و رسالت‌های مهم حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) سرکشی به خانواده معظم شهدا و مجروحان جنگ احد بود و البته حضرت خودشان هم شهید، همسر شهید و مادر شهید بودند.

وی با اذعان به اهمیت و جایگاه ویژه روز شهید افزود: امروز حجت بر ما تمام شده است؛ اگر نسل‌های گذشته اتفاقات اسلام و کربلا را سینه به سینه نقل کردند و شنیدند، اما امروز جامعه انقلابی به چشم دید که تأسی به ارزش‌ها و مبانی فکری اهل بیت (علیهم السلام) چه عظمتی در کشورمان به وجود آورد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نظام استکبار در هشت سال جنگ تحمیلی، همه چیز را در مورد ایران تمام شده می‌دید و صدام هم به عنوان عروسک دنیای استکبار و صهیونیست اعلام کرده بود تهران را سه روزه فتح می‌کند، اما این عظمت و قدرت و اراده مردم بود که در مقابل آن‌ها ایستادگی کردیم.

اوحدی در بخش دیگری از این برنامه در مورد سند چشم انداز بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیح داد: شورای مهندسی فرهنگی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی در قالب مصوبه‌ای ابلاغ کردند که سند چشم انداز بنیاد باید توسط خود بنیاد و دستگاه‌های همکار تدوین شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل کمیته ویژه‌ای در این خصوص با نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یک ماه اخیر گفت: کلیات این سند بر مبنای اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی انجام شده و در روز سوم خرداد (روز آزادسازی خرمشهر) از آن رونمایی خواهدشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار