چهل‌سالگی سرو/ شهید «شریف فرد»:

روح خود را با خواندن قرآن صفا دهید

شهید «محمدحسین شریف فرد» ۲۷ اسفند ۱۳۴۳ در شهر یزد به دنیا آمد. سرانجام پس از رشادت‌های فروان ۲۳ تیر ۱۳۶۱ در شلمچه به شهادت رسید. او در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد: اى برادرم از تو مى‌خواهم که یار و یاور اماممان خمینى بت‌شکن باشى و کمتر در مورد کسانى که از ایشان شناختى ندارى سخن گویى. برادرام روح خود را با خواندن قرآن صفا بده.
کد خبر: ۴۴۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳ - 18March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدحسین شریف فرد» ۲۷ اسفند ۱۳۴۳ در شهر یزد به دنیا آمد و تا اول متوسطه در رشته تجربی تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

سرانجام ۲۳ تیر ۱۳۶۱ در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جای ماند تا ۱۵ آبان ۱۳۶۴ پس از تفحص در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد. برادرش محمدعلی نیز به شهادت رسیده است.

در ادامه وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم:

بسم‌الله الرحمن الرحیم و به نستعین

«ولا تحسبن الذین قتلوا فى‌سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

زندگى دنیا جز بازیچه و هوسرانى نیست اگر ایمان آورده و تقوا پیشه سازید پاداشهاى شما به شما داده خواهد شد. زندگى معناى ایمان و تقوى مساوى است با بازى و پوچى و هوسرانى. زیرا هنگامى زندگى معنى و مفهومى دارد که مطابق سنت الهى که همان حرکت جهان به سوى خداوند است.

باشد و الا در غیر آن غوطه‌ور شدن در منجلاب پست مادیت و دنیاپرستى است که انسان را موجودى بازیچه و هوسران بار مى‌آورد و در نتیجه ابزار و مهره‌اى مى‌شود در حرکت جنبى زندگى پوچ و گنگ و بى‌مفهوم و آنچنان غرق در زندگى مادى که پستر از حیوانات شده است.

یکى از ویژگی‌هاى انقلاب اسلامى ایران، نقش حساس شهادت در پیروزى و تداوم آن است و این همان بُعدى است که تاکنون براى ابرقدرت‌ها و دشمنان انقلاب ما مجهول مانده و آنان با جهان‌بینى مادى خود براى همیشه از شناخت واقعیت جهان معنوى آن عاجزند. شهادت میراث ائمه و اولیاء خداست که به امت مسمان رسیده و براى انسان مرحله‌اى از فوز و کمال وجود دارد که بدون شهادت امکان رسیدن به آن نیست.

حال با شما ملت شهید پرورمان سخنى دارم من مى‌خواهم این تذکر را به شما بدهم که درخت انقلاب اسلامى براى سیراب شدن احتیاج به خون دارد اماممان هل من ناصر ینصرنى مى‌گوید بر ملت مسلمان ایران واجب است که بر این پیام امام لبیک گوید و این درخت را با خون خود سیراب سازد.

سلام و درود من را به امام امت خمینى بت شکن راهنما و آزاد کننده انسان‌ها و امید مستضعفان و محرومان برسانید. درود بر خمینى که همراه با ملت رنج کشیده است.

پدر و مادر عزیز و گرامی‌ام 

مادرم اى مادر عزیزم امیدوارم که اگر من شهید شدم در شهادت من اشک نریزى و لباس سیاه نپوشى و مادر عزیزم امیدوارم که مرا ببخشى.

خواهرم

امیداوارم که بعداز شهادت من افتخار کنید که برادرتان در راه به پاداشتن اسلام جان خود را فداى اسلام کرد تا درخت اسلام را با خون خود سیراب سازد.

و اى برادرم

از تو مى‌خواهم که یار و یاور اماممان خمینى بت‌شکن باشى و کمتر در مورد کسانى که از ایشان شناختى ندارى سخن گویى. برادرام روح خود را با خواندن قرآن صفا بده.

و سخنى دیگر با مادرم

مادر عزیزم خواهر کوچکم را قرآن بیاموزید که قرآن راهنماى تمام انسان‌ها در زندگى است. خداوند مهربان همه را ببخشاید؛ و این جمله دیگر را از من بپذیرید اى خانواده عزیزم و اى دوستان و آشنایم و اى ملت عزیز از شما خواهم مى‌کنم به امام عزیزمان خمینى بت شکن را تنها نگذارید.

والسلام على الانبیاء و المرسلین و الشهداء و الصالحین

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار