کارشناس عراقی مطرح کرد؛

«گفت‌وگوی راهبردی» دستاویز آمریکا برای تداوم حضور در عراق

یک کارشناس عراقی گفت که هر اندازه به آمریکایی‌ها فشار بیشتری وارد شود تا نیرو‌های خود را از عراق خارج کنند، به گفت‌وگوی راهبردی متوسل می‌شوند تا خروج نیرو‌های خود را به تعویق بیاندازند.
کد خبر: ۴۴۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ - 03April 2021

کارشناس عراقی: آمریکا از طریق گفت‌وگوی راهبردی، در پی تداوم حضور در عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صالح العکیلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی تأکید کرد.

العکیلی به پایگاه خبری المعلومه گفت که «در گفت‌وگوی راهبردی عراق و آمریکا، نباید مسئله باقی ماندن، تمدید یا زمان‌بندی طولانی مدتی برای خروج نیرو‌های آمریکایی مطرح شود».

وی تصریح کرد، هر اندازه به آمریکایی‌ها فشار بیشتری وارد شود تا نیرو‌های خود را از عراق خارج کنند، به گفت‌وگوی راهبردی متوسل می‌شوند تا خروج نیرو‌های خود را به تعویق بیاندازند.

این کارشناس عراقی تأکید کرد، مسئله خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق نباید در محور‌های گفت‌وگوی مذکور ذکر شود.

العکیلی علت این مسئله را «اراده ملت عراق و تصمیم آنان برای خروج کامل» تروریست‌های آمریکایی عنوان کرد.

وی بر این باور است که آمریکایی‌ها قصد دارند مانع از اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان این کشور شوند و نیرو‌های خود را افزایش دهند.

این تحلیلگر عراقی در پایان تأکید کرد، آمریکا با احداث پایگاه‌های نظامی جدید و با پوشش نیرو‌های ناتو، در پی ادامه حضور خود در عراق است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها