لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ایران تا نتیجه تصمیم طرف مقابل در مذاکرات قطعی نشود، اقدامی نخواهد کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان ما باید با توجه بیشتر صحنه مذاکرات را مدیریت کنند و برای حالات مختلف سناریوهای بدیل، مبنا قرار دهند، گفت: جمهوری اسلامی ایران تا نتیجه تصمیم طرف مقابل قطعی نشود، اقدامی نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ - 19April 2015

ایران تا نتیجه تصمیم طرف مقابل در مذاکرات قطعی نشود، اقدامی نخواهد کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز(یکشنبه 30 فروردین) با اشاره به تجاوز نظامی عربستان به یمن گفت: هجوم وحشیانه نظامی به کشور مسلمان یمن، دل همه مسلمانان را آزرده است آن هم با توسل به توهمات و رقابت های کودکانه در منطقه.

وی در ادامه افزود: دولت سعودی مدعی دولت اسلامی است؛ کجای اسلام اجازه ریختن خون بی گناهان را با تخیلات واهی می دهد؟ کجای اسلام تخریب خانه های مسلمانان را به دلیل رقابت های ناشیانه می دهد؟ کجای اسلام اختلاف افکنی میان مسلمانان را به دلایل واهی می دهد؟ مگر در روایات نیامده است کسانی که حتی با تمسک به دین بین مومنان اختلاف ایجاد می کنند ملعون هستند؟

لاریجانی با بیان اینکه اگر دولت سعودی ادعای اسلامیت دارد باید بفهمد مسیر جنگ طلبی که انتخاب کرده است جز لعنت خدا و بندگان خدا چیزی در کارنامه آن ها ندارد، افزود: مخصوصا در ماه رجب که ماه حرام است و حتی در زمان جاهلیت اعراب برای آن حرمت قائل بودند، شما که مسلمان هستید باید حرمت این ماه را حفظ کنید و دست از خونریزی مسلمانان بردارید و خود می دانید که با این جنگ افروزی به مقاصد سبک خود نمی رسید بلکه شأن وجایگاه شما در میان مسلمانان مخدوش تر خواهد شد.

رئیس مجلس ادامه داد: ایران طرحی را برای ایجاد آرامش و حل و فصل مسائل یمن ارائه کرده است که طرف های یمنی با گفتگوی ملی مسائل اختلافی را حل کنند.

لاریجانی افزود: قبل از اینکه بیشتر در باتلاق بدنامی و شکست گرفتار شوید از این فرصت استفاده کنید.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی مجددا اقدام جنگ طلبانه سعودی را محکوم می کند و انتظار دارد در فرصت ماه مبارک رجب به این جنگ افروزی کثیف که فایده آن را رژیم صهیونیستی می برد خاتمه داده شود .

** آمریکائیها تضمینهای روشنتری برای نتیجهبخش بودن ادامه مذاکرات ارائه کنند

رئیس مجلس در بخش دیگر سخنانش گفت: یکی از موضوعات دیگر اقدام پارلمان آمریکا در تصویب قانونی برای رویت توافق میان ایران و 5 + 1 و اظهار نظر در آن است .

لاریجانی گفت: تحلیل های مختلفی در این باره در صحنه بین المللی ارائه شده است و بعضی آن را دال بر ناتوانی رئیس جمهور آمریکا و برخی آن را حکایت نوعی فریب کاری جدید و بعضی آن را مسیری برای بهم زدن زمینه های توافق دانستند .

وی افزود: هر یک از این تحلیل ها که مورد توجه باشد، ثمری برای دولت آمریکا نخواهد داشت و جمهوری اسلامی با توجه به شرایط به وجود آمده مسیر مذاکرات را ادامه می دهد و تبعا آنان باید تضمین های روشنتری برای نتیجه بخش بودن ادامه مذاکرات ارائه کنند.

لاریجانی تصریح کرد: بعید است این تصور خام در مذاکره کنندگان آمریکایی بوجود آمده باشد که با این شگرد میتوانند قدرت چانهزنی برای خود فراهم کنند بلکه بالعکس باید شرایط متفاوت و سختتری را در تضمین توافق تحمل کنند.

وی در ادامه افزود: ضمنا مذاکرهکنندگان محترم ما باید با توجه بیشتر صحنه مذاکرات را مدیریت کنند و برای حالات مختلف سناریوهای بدیل، مبنا قرار دهند و جمهوری اسلامی ایران تا نتیجه تصمیم طرف مقابل قطعی نشود، اقدامی نخواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک روز ارتش به عزیزان نیروهای سهگانه گفت: امیدواریم با همت بلند، اقتدار و سرافرازی را برای ملت رقم بزنند.

لاریجانی در پایان با تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) پایهگذار فقه اسلامی به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام و روحانیت جلیلالقدر و مسلمانان خاطر نشان کرد: امیدواریم از انفاس قدسی آن امام همام، برکات خداوند تعالی بر ملت عزیزمان نازل شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار