عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تیم مذاکره‌کننده با راهنمایی و حمایت رهبری و مردم موفق می‌شود

جهان‌آبادی گفت: تیم مذاکره‌کننده با توجه به اشراف و شناختی که از مذاکره و غربی‌ها دارد و روند پیچیده را در برجام مدیریت کرده می‌تواند این روند را با راهنمایی مقام معظم رهبری و حمایت و پشتوانه تمام بخش‌های حاکمیت و مردم انجام بدهد.
کد خبر: ۴۵۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ - 21April 2021

تیم مذاکره کننده با راهنمایی و حمایت رهبری و مردم موفق می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی اظهار داشت: در حال حاضر مذاکرات پیچیده سیاسی، امنیتی و اقتصادی را با کشور‌های غربی و ایالات‌متحده آمریکا انجام می‌دهیم واقعیت امر این است که کار آسان و سهل نیست، افرادی که مطرح می‌کنند باید این مسیر را با سرعت و بدون چالش طی کرد و از جمهوری اسلامی ایراد می‌گیرند، شاید درک درستی از پیچیدگی روند مذاکرات ندارند.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری چارچوب اصلی این دور از مذاکرات را مشخص کرده‌اند، این چارچوب به دو نکته ختم می‌شود اولاً بازگشت غربی‌ها به تمام تعهدات خود و رفع تحریم و دوم دوری از فرسایشی شدن از مذاکرات.

وی بیان کرد:غربی‌ها ممکن است مذاکره برای مذاکره را در دستور کار داشته باشند و ازیک‌طرف ما را سرگرم مذاکره کنند و از طرف دیگر با ادامه روند تحریم‌ها فشار اقتصادی بر مردم و نظام را افزایش دهند و در کنار آن روند‌های تخریبی و ضد امنیتی را توسط رژیم صهیونیستی در منطقه و کشور دامن بزنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده با توجه به اشراف و شناختی که از مذاکره و غربی‌ها دارند و روند پیچیده را در برجام مدیریت کرده‌اند می‌توانند این روند را باراهنمایی مقام معظم رهبری و حمایت و پشتوانه تمام بخش‌های حاکمیت و مردم انجام بدهند.

رحیمی‌جهان‌آبادی تأکید کرد: بااین‌حال باید به این نکته دقت کنند که غربی‌ها چه زمانی در نطنز انفجار انجام می‌دهند، چه وقتی مذاکره می‌کنند و چه آن‌هایی که نقش خوب و بد بازی می‌کنند مجموعه واحد هستند؛ آن‌ها در بخش‌های مختلف تقسیم وظیفه کردند.

این نماینده مجلس توصیه کرد: ما باید در قبال غربی‌ها و تصمیماتی که گرفته می‌شود مراقب باشیم اولاً با دقت و سرعت بیشتر آن‌ها را به سمت رفع تحریم‌ها سوق دهیم و از طرف دیگر از فرسایشی شدن و از افتادن به دام رفتار‌های مزورانه و دوگانه غربی‌ها خودداری کنیم، چون آن‌ها نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند و رژیم صهیونیستی به‌عنوان ابزار تکمیلی به کار گرفته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر به این نکات دقت و توجه کنیم، مذاکرات می‌تواند برای کشور و مردم و نظام مفید باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها