نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

قانون اقدام راهبردی ابزار قدرت را در اختیار تیم مذاکره‌کننده قرار داده است

حیدری گفت: آنچه که به صلاح بوده و حکم عقل و منطق است، جلوگیری از فرسایشی شدن مذاکرات، زمان ندادن به‌طرف مقابل و درنهایت تلاش برای لغو تحریم‌ها است ضمن اینکه این نکات محتوای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بود.
کد خبر: ۴۵۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ - 21April 2021

قانون اقدام راهبردی ابزار قدرت را در اختیار تیم مذاکره کننده قرار داده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به تجربه چند سال گذشته در موضوع برجام، طبیعتاً ظرافت‌هایی باید در مذاکرات لحاظ شود و این ظرافت‌ها همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس ادامه داد: دقت در مذاکرات و کسب نتیجه از مذاکرات هم‌چنین جلوگیری از فرسایشی شدن و زمان‌بر شدن مذاکرات ازجمله ظرافت‌های مدنظر است. موضوعی که در برجام مطرح بود، شفافیت سازی از سوی ایران و رفع تحریم‌ها از سوی کشور‌های ۱+۴ یا از ابتدا ۱+۵ بود، ایران هم شفاف‌سازی کرد، هم پروتکل الحاقی را رعایت کرد و هم در چارچوب آژانس بین‌المللی اقدام کرد و از همه مهم‌تر عضو پادمان هم است، بنابراین همه مقررات بین‌الملی حاکم بر فعالیت هسته‌ای را رعایت کردیم.

وی بیان کرد: آنچه که از طرف مقابل باید انجام می‌شد لغو تحریم‌ها بود که با خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام به هم خورد با این حساب چیزی عاید ایران نشد. تنها موضوعی که جمهوری اسلامی امروز با زبان رسا و گویا می‌تواند در دنیا و نهاد‌های بین‌المللی بیان کند این است که رعایت چارچوب توافقات برجام از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفت، اما عدم پایبندی کشور‌های غربی و آمریکایی در برجام رقم خورد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به همین دلیل مجلس قانون اقدام راهبردی را به تصویب رساند و ابزار قدرت در اختیار دولت برای ادامه برجام قرارداد امروز این مصوبه باعث شد کشور‌های غربی مجدد درخواست مذاکره کنند همچنین منطق حاکم بر گفت‌‌وگو‌های برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح‌شده است.

حیدری در ادامه گفت: با توجه به تجربه چند سال گذشته، آنچه که به صلاح بوده و حکم عقل و منطق است، جلوگیری از فرسایشی شدن مذاکرات، زمان ندادن به‌طرف مقابل و درنهایت تلاش برای لغو تحریم‌ها است ضمن اینکه این نکات محتوای اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها بود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به هر شکل آنچه که مقام معظم رهبری مطرح کردند چارچوب کامل، منطقی، علمی، عقلی و حاکمیتی دارد و حتماً باید موردتوجه تیم مذاکره‌کننده ایران قرار گیرد، تیم به‌خوبی کار می‌کند و منویات مقام معظم رهبری، حاکمیت و دولت و هم‌چنین آنچه که به صلاح منافع ملی است را به‌خوبی پیش می‌برند، امیدواریم حسن نیت غربی‌ها مشخص و تحریم‌ها لغو شود و ایران هم آنچه ضرورت دارد را در چارچوب برجام انجام دهد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار