عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

بستر خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی برای تهران-کابل وجود دارد

نوش‌آبادی گفت: روابط ایران اسلامی با کشور افغانستان می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، حمل‌ونقل و فرهنگی توسعه یابد.
کد خبر: ۴۵۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ - 25April 2021

بستر خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی برای تهران-کابل وجود دارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی اظهار داشت: افغانستان به‌عنوان کشور دوست و همسایه از جایگاه مناسبی در روابط تجاری و اقتصادی کشورمان برخوردار است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علی‌رغم مشکلاتی که کشور‌های فرامنطقه‌ای در افغانستان ایجاد کردند و شاهد فقر و عقب افتادگی در این کشور هستیم، اما ایران اسلامی همواره به‌عنوان یک همسایه در کنار مردم این کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست ایران در حوزه بین‌الملل و سیاست خارجی معطوف به کشور‌های همسایه است و اولویت برقراری روابط با همسایگان است، ادامه داد: بر این اساس می‌توان تفاهم‌نامه‌های راهبردی را با کشور‌هایی مانند ترکیه، عراق، پاکستان، آذربایجان و افغانستان تبیین کرد، زیرا ظرفیت‌های همکاری در قالب تفاهم‌نامه‌های راهبردی افزایش می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه روابط با کشور افغانستان می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، حمل‌ونقل، فرهنگی و ... توسعه یابد، افزود: تبیین سند راهبردی چشم انداز آینده روابط را تعریف می‌کند و عامل مؤثری در توسعه کشور‌ها بشمار می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که در وزارت خارجه حضور داشتم، در اجلاس سه‌جانبه ایران، افغانستان و پاکستان حضور داشتم از نزدیک با ظرفیت‌های افغانستان آشنا شدم لذا باید اذعان کرد این کشور مستعد پیشرفت، پرجاذبه و دارای مردمی فرهنگ دوست و علاقه‌مند به جمهوری اسلامی دارد که این امور می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک خوبی باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار