روحانی مبارزی که در جزیره مجنون آسمانی شد

شهید حجت‌الاسلام شاه‌آبادی، روحانی مبارز و نماینده مردم تهران در دوره دوم مجلس شورای اسلامی در تاریخ ششم اردیبهشت ۱۳۶۳ هنگام بازدید از جبهه‏‌های جنگ تحمیلی در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ متجاوزان بعثی به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ - 27April 2021

مهدی شاه‌آبادی نماینده مجلس که در جزیره مجنون شهید شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «حجت الاسلام مهدی شاه‌آبادی» در سال ۱۳۰۹ در قم به دنیا آمد و در چهار سالگی به همراه خانواده به تهران رفت. پدر ایشان آیت‌الله العظمی محمدعلی شاه‌آبادی از مراجع وقت و استاد عرفان حضرت امام خمینی (س) بود.

مهدی شاه‌آبادی از نوجوانی به تحصیل علوم روی آورد و پس از رحلت پدر بزرگوار خود در سال ۱۳۲۸، راهی قم شد و به تحصیل علوم دینی ادامه داد. در ۲۵ سالگی به درس خارج حضرات آیات، سید حسین بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، محمدعلی اراکی و حضرت امام خمینی (س) در قم راه یافت. وی پس از ارتحال آیت‌الله بروجردی در تثبیت مرجعیت حضرت امام تلاش وافری از خود نشان داد و بعد از تبعید امام، مبارزات ضد رژیم خود را وسعت بخشید.

شهید شاه‌آبادی در این راه بار‌ها بازداشت و زندانی شد و تحت شکنجه‌های ساواک قرار گرفت. این مجاهد نستوه، پس از پیروزی انقلاب در مسؤولیت کمیته‏‌های شمال تهران خدمت کرد و در ۱۳۵۹ از طرف مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت. این چهره خستگی ‏ناپذیر، با آغاز جنگ، راهی عرصه‌های نبرد گردید و بار‌ها در صفوف ایثارگران اسلام جای گرفت.

شهید از نزدیکان به بیت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود

شهید از نزدیکان به بیت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بوده و دوستی بسیار نزدیکی با امام راحل و فرزند گران‌قدرشان، مرحوم آقا مصطفی خمینی داشتند.

شهادت

شهید بزرگوار آقای مهدی شاه‌آبادی، روحانی مبارز و نماینده مردم تهران در دوره دوم مجلس شورای اسلامی، سرانجام در تاریخ ششم اردیبهشت ۱۳۶۳ هنگام بازدید از جبهه‏‌های جنگ تحمیلی در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ متجاوزان بعثی به شهادت رسید.

آقای میرزا محمدعلی شاه‌آبادی، پدر شهید مهدی شاه‌آبادی، از عارفان وارسته بود که امام خمینی سال‌ها از محضر ایشان کسب فیض کرده است. ‏ امام خمینی (رحمه الله علیه) با ابراز تأسف و تأثر از شهادت جان‌گداز این عالم بزرگوار در این خصوص پیامی صادر فرمودند.

متن پیام بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در خصوص شهادت آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی بدین شرح است:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

إنا للَّه و إِنّاإلیه راجعون‏

با کمال تأسف و تأثر شهادت استادزاده محترم، جناب حجت‌الاسلام، آقای آقا شیخ مهدی شاه‌آبادی، را به پیشگاه معظّم حضرت بقیة‌الله الله، أرواحنا لمقدمه الفداء، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. مبارک باد بر آن حضرت چنین فداکاران و جانبازان در راه هدف بزرگ و اسلام عزیز، که با شهادت افتخارآمیز خود ملت عظیم‌الشأن ایران، به‌ویژه روحانیت عالی قدر، را سرفراز می‌نمایند. این شهید عزیز علاوه بر آنکه خود مجاهدی شریف و خدمتگزاری مخلص برای اسلام بود و در همین راه به لقاء الله پیوست، فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود، که حقاً حق حیات روحانی به این‌جانب داشت، که با دست و زبان از عهده شکرش برنمی‌آیم. از خداوند متعال برای این شهید سعید و سایر شهدای در راه اسلام رحمت در جوار خود، و برای فامیل معظّم و حضرات آقازادگان محترم شاه‌آبادی، دامت افاضات هم، صبر و اجر عظیم خواستارم.

روح‌الله الموسوی الخمینی‏»

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار