نشاط در جنگ؛

لبخند؛ سکه رایج دفاع مقدس + تصاویر

رزمندگان با الگو گرفتن از سیره ائمه اطهار، با گشاده‌‌رویی و نشاط در سخت‌ترین شرایط دفاع مقدس لحظات ماندگاری را خلق کردند.
کد خبر: ۴۵۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ - 28April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شادی و نشاط همواره در اسلام مورد توجه بوده و در سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

حضرت محمد (ص) با اصحاب خود مزاح می‌کردند و اجازه می‌دادند آنها نیز با ایشان مزاح کنند و گاه به شوخی اصحاب با یکدیگر گوش می‌دادند و تبسم می‌فرمودند. آن حضرت هرگز شادی آنها را بر هم نمی‌زدند مگر وقتی که سخنی یا عملی خارج از حدود شرع از آنها مشاهده می‌کردند.

در دفاع مقدس که حماسه‌آفرینان آن از سیره نبوی (ص) و حضرات معصومین الگو گرفته بودند شادی و نشاط، شوخی و خنده از وجوه غالب فرهنگ جبهه بود و رزمندگان در برخورد با سختی‌های جبهه، لبخند بر لب داشتند، که روایت‌های طنزگونه آن دوران توسط پیشکسوتان دفاع مقدس امروز نقل می‌شود.

فرزندان معنوی خمینی کبیر (ره) در دوران دفاع مقدس به این حقیقت رسیده بودند که اگر می‌خواهند با تکیه به آموزه‌های اسلامی، هبه و هدیه‌ای به هم بدهند چیزی بهتر از اخلاق نیک و خُلق خوش نیست، بنابراین همیشه در صدد توسعه این سنت حسنه بودند.  

رزمندگانی که جمعی از آنها به خیل شهدا پیوستند با تکیه به سبک زندگی ائمه اطهار در سخت‌ترین شرایط وقایعی را خلق می‌کردند که ضمن حفظ شأن همرزمان خود باعث تقویت روحیه آنها می‌شد.

شوخ طبعی‌های دفاع مقدس که فضایی پرنشاط را برای رزمندگان ایجاد کرده بود پویایی و بالندگی مجاهدان فی‌سبیل‌الله را به همراه داشت و به نوعی موتور محرک رزمندگان بود که باعث وفاق و همدلی بیشتر آنها می‌شد.

حال بعد از گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ وقتی با پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس همنشین می‌‌شویم بهترین خاطراتی که از آن دوران در ذهن دارند مربوط به نشاط در جنگ و شوخ طبعی‌های رزمندگان و شهدای والامقام است.

در ادامه، به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت کریم اهلبیت امام حسن مجتبی (ع)، شاهد تصاویر رزمندگان و شهدای خراسانی هستیم که لبخند، چاشنی لحظات شیرین باهم بودن‌شان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار