نامگذاری خیابانی در تهران به نام سرلشکر خلبان «علی بختیاری»

خیابانی در تهران به نام «سرلشکر خلبان علی بختیاری» یکی از خلبانان هوانیروز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.
کد خبر: ۴۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ - 27April 2015

نامگذاری خیابانی در تهران به نام سرلشکر خلبان «علی بختیاری»

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، خیابانی در تهران به نام «سرلشکر خلبان علی بختیاری» یکی از خلبانان همدانی هوانیروز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

همچنین تصویر این شهید گرانقدر توسط سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در خیابان آزادی بر روی دیوار ترسیم شده است.

شهید علی بختیاری در سال 1334 در روستای گاوسوار از توابع سردرود شهرستان رزن واقع در استان همدان دیده به جهان گشود.

وی بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی به تهران رفت و در سال 1354 با مدرک دیپلم در هوانیروز استخدام شد و پس از گذراندن آموزشهای نظامی، زبان انگلیسی و تخصص پرواز با بالگرد به دانشکده مرکز آموزش هوانیروز در اصفهان اعزام شد.

موفقیت در کلاسهای پرواز و اخذ گواهینامه خلبانی، او را در ردیف تیزپروازان هوانیروز قرارداد و بدین ترتیب همچون دیگر همپروازانش، وظیفه حراست و دفاع از کشور را برعهده گرفت.

او در مدت فعالیت خود، خدمات زیادی در راه کمک به مردم سیلزده و زلزلهزده انجام داد و همچنین نقش مهمی را در مبارزه با سوداگران مرگ ایفا کرد.

شروع جنگ تحمیلی در 31 شهریور 1359، آغاز دیگری بر فعالیتهای این خلبان شجاع بود. او که حالا وظیفه سنگینتری را بر دوش خود حس میکرد، با بالگرد ترابری 205 به جبهههای جنگ حق علیه باطل شتافت.

سرلشکر خلبان علی بختیاری در آخرین ماموریت خود در هجدهمین روز از خردادماه سال 1360، درحالی که از ستون نظامی نیروهای خودی پشتیبانی میکرد، بالگردش مورد هدف موشک دشمن بعثی قرارگرفت و در نزدیکی شهر مهاباد استان آذربایجان غربی سقوط کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار