مرحله فینال مسابقات قرآنی سفیر مهربانی برگزار می‌شود

دبیر جشنواره پانزدهمین دوره مسابقات سفیر مهربانی یادواره مرحوم علی اربابی از برگزاری مرحله فینال این دوره از مسابقات در روز چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ - 16May 2021

مرحله فینال مسابقات قرآنی سفیر مهربانی برگزار می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهدی کارگری» دبیر جشنواره مسابقات سفیر مهربانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: پانزدهمین دوره مسابقات سفیر مهربانی یادواره استاد مرحوم علی اربابی در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا این دوره از مسابقات به‌صورت غیرحضوری و در دو مرحله در حال برگزاری است.

کارگری ادامه داد: در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل ویژه آقایان و مفاهیم در بخش بانوان طی دو مرحله مقدماتی و فینال در حال برگزاری است. در گروه سنی زیر ۱۷ سال در رشته قرائت تحقیق، ۱۷ تا ۵۰ سال در رشته‌های تحقیق و ترتیل به‌صورت دو مرحله‌ای و در مقطع پیشکسوتان (۵۰ سال به بالا) در رشته قرائت به‌صورت تک‌مرحله‌ای مسابقات برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره سفیر مهربانی در ادامه با اشاره به رشته‌های این دوره گفت: این مسابقات در بخش بانوان در رشته مفاهیم به‌صورت کتبی از سوره‌های ذاریات، ملک، طلاق بر اساس تفسیر نور انجام می‌شود. آیات انتخابی مرحله مقدماتی گروه سنی زیر ۱۷ سال شامل آیات ۷۷ تا ۷۹ سوره مبارکه نحل، گروه سنی ۱۷ تا ۵۰ سال رشته قرائت تحقیق بر اساس آیات ۹۵ تا ۹۸ سوره مبارکه انعام و در رشته ترتیل بر اساس آیات ۱۶۰ تا ۱۶۲ سوره مبارکه اعراف و در بخش پیشکسوتان بر اساس آیات ۳۵ تا ۳۸ سوره مبارکه نور بود.

وی با اشاره به تاریخ مرحله فینال مسابقات سفیر مهربانی گفت: مرحله مقدماتی آن در ماه مبارک رمضان برگزار شد و چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه نیز مرحله فینال این دوره از مسابقات برگزار می‌شود.

کارگری در ادامه گفت: در این دوره از ۱۴ استان شرکت کننده و از کشور‌های دیگری همچون آلمان افرادی حاضر شدند. مسابقات مرحله اول در رشته قرائت ترتیل به اتمام رسیده و ۱۹۰ نفر در این مرحله شرکت کردند که ۱۱۰ نفر به مرحله بعدی راه پیدا کرده و در مرحله فینال به ارائه محفوظات خود خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود، پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی سفیر مهربانی از سوی آستان مقدس امامزادگان پنج تن لویزان و اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار