کارشناس مذهبی:

آموزش روخوانی درطرح «من قرآن را دوست دارم» برگزار می‌شود

سلیمی گفت:در طول چهارده جلسه‌ی پانزده دقیقه‌ای افراد می‌توانند روخوانی قرآن کریم را در طرح «من قرآن را دوست دارم» فرا گرفته و بعد از شرکت در آزمون گواهی نامه رسمی دریافت کنند.
کد خبر: ۴۶۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ - 01July 2021

آموزش روخوانی درطرح «من قرآن را دوست دارم» برگزار می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس سلیمی» کارشناس مذهبی در گفت‌وگویی ر خصوص آئین طرح «من قرآن را دوست دارم»، اظهار داشت: از آنجا که بر اساس رهنمود‌های اولیای دین اسلام فراگیری قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان از ضروری‌ترین وظایف هر یک از آحاد امت به شمار می‌رود این طرح با جلسات متعدد کارشناسانه به تصویب رسید. حضرت امام صادق علیه‌السلام در این زمینه فرموده‌اند: «سزاوار است که انسان مؤمن نمیرد مگر اینکه قرآن را فرا گرفته باشد و یا در راه آموزش آن باشد و مرگ او در رسد» از این رو با همت خادمین در اعتاب مقدسه ایران اسلامی و بقاع متبرکه و با همت خدمتگزاران در کارگروه قرآنی فرهنگی اعتاب مقدسه ایران اسلامی طرح مشترکی تحت عنوان نهضت سراسری و ملی آموزش روخوانی قرآن کریم «من قرآن را دوست دارم» به ثمر رسیده و رقم خورد.

وی ادامه داد: پس از طی مراحل کارشناسی‌های فراوان توسط خبرگان و نخبگان قرآنی به تصویب تولیت‌های اعتاب مقدسه رسید و با همت و پرچم‌داری آستانه قدس رضوی و بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام و با همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آستان مقدسه حضرت احمد ابن موسی علیه السلام شاه چراغ، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام سازمان اوقاف با بیش از هشت هزار امامزاده‌ی والامقام در سطح کشور، مسجد مقدس جمکران و بعثه مقام معظم رهبری این طرح بعد از ایام مبارک دهه کرامت رونمایی شد.

سلیمی اظهار داشت: در همین راستا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) نیز در روز دوشنبه هفتم تیرماه و در سالروز شهادت مظلومانه سید مظلوم انقلاب آیت الله دکتر بهشتی و یاران وفادار ایشان رونمایی از این طرح را با حضور تعدادی از روحانیون آستان مقدس معاونین و کارشناسان و خادمان و بانوان فاضله قرآنی در مصلای حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در آستان مقدس انجام داد. این مراسم مزین به حضور دو تن از قاریان عزیز بین‌المللی مجتبی پرویزی و استاد حاج احمد ابوالقاسمی و همچنین با حضور پرافتخار قرآنی میهن اسلامی زهرا خلیلی حافظ روشن‌دل کل قرآن کریم برگزار شد و رونمایی از این طرح تحقق پیدا کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: علاقه‌مندان و دوستداران فراگیری قرآن می‌توانند از سه طریق در این طرح ثبت نام کنند اولین شیوه ثبت‌نام مراجعه به سامانه اینترنتی آستان قدس رضوی است. دومین شیوه از طریق اپلیکیشن منادی بالقرآن و سومین شیوه از طریق تماس تلفنی با شماره‌ی سراسری ۱۳۸ خواهد بود. زمینه برای ثبت نام علاقه‌مندان به فراگیری قرآن کریم آماده‌شده است. طی این طرح در طول چهارده جلسه‌ی پانزده دقیقه‌ای افراد می‌توانند روخوانی قرآن کریم را فرا گرفته و بعد از شرکت در آزمون گواهی نامه رسمی دریافت و هر هفته به قید قرعه جوایز نفیس نقدی تقدیم خواهد شد.

وی این طرح را خدمتی در جهت توسعه قرآن کریم دانست و گفت: امیدواریم با پیوستن مردم به این پویش «من قرآن را دوست دارم» زمینه‌ی گسترش و فراگیری بیشتر قرآن کریم فراهم شود. به صورت ویژه از جوانان و نوجوانان دعوت به شرکت در این طرح می‌کنیم و از پدران و مادران دلسوز اساتید و معلمین قرآن همه‌ی علما و ائمه جمعه و جماعات، همه‌ی رؤسای ادارات و نهاد‌ها و گروه‌های صنعتی ترغیب در این طرح می‌کنیم تا در این پویش سراسری قرآنی که به برکت وجود مقدس حضرت امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام همزمان با روز ولادت آن امام بزرگوار آغاز شده شرکت کنند.

منبع: مهر 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار