مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان:

باید صدای مظلومیت استان هرمزگان و شهدای ایرباس به گوش جهان برسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: با وجود گذشت ۳۲ سال از پایان جنگ دفاع مقدس هنوز موزه دفاع مقدس در استان هرمزگان نداریم.
کد خبر: ۴۶۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ - 01July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، سرتیپ دوم پاسدار «حبیب‌الله میرزایی» ‌مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان در میز گرد رسانه ای با محوریت افشا حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت:شهدای مظلوم هفتم تیر، شهید بهشتی و شهید حقانی که در این حادثه به شهادت رسیدند و سالگرد شهدای مظلوم هواپیمای ایرباس در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ که توسط دژخیمان آمریکایی ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

وی افزود: این هفته، به هفته حقوق بشر آمریکایی معروف شده است، هفته ای که در آن حوادث متعدد و خوفناکی در تاریخ ما رخ داده است.

میرزایی اضافه کرد: ملت ایران انقلاب کردند و خواستند که سرنوشت خود را با دستان خود رقم بزنند اما برای دشمنان قابل تحمل نبود و همزمان با شروع انقلاب توطئه چینی کردند که در نهایت به جنگ تحمیلی ختم شد.

وی گفت: در شرایطی که هنوز نظام ما مستقر و مسلط نشده بود صدام به کشور حمله کرد و فکر کرد که می تواند انقلاب را در همان برهه از زمان از بین ببرد غافل از اینکه چند چیز را محاسبه نکرده بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان ادامه داد: صدام، نقش حضرت امام، ایمان و اعتماد مردم به امام، عزم مردم برای دفاع از خود و انقلاب را محاسبه نکرده بود و جنگی که صدام قصد داشت در سه روز یا یک هفته به پایان برساند هشت سال به طول انجامید و اراده ملت ایران با توکل بر خدا بر اراده همه دشمنان پیروز شد.

وی بیان کرد: در ادامه جنگ تحمیلی، دشمنان اسلام خصوصا آمریکایی ها که تا آن زمان در پشت صحنه از صدام حمایت می کردند با مشاهده اینکه صدام نمی تواند به اهدافش برسد خود وارد صحنه شدند و در سال ۶۵ و ۶۶ به بعد آمریکایی ها چهره اصلی خود را نشان دادند و مستقیم وارد جنگ شدند.

میرزایی گفت: آنها با زدن سکوهای نفتی و حمله به شناورهای ما کارهایشان را پیش بردند و در نهایت در تیرماه ۶۷، هواپیمای مسافربری ایرباس را که هواپیمایی بدون سلاح و مسافربری بود را مورد اصابت قرار دادند و این جنایت بزرگ را رقم زدند.

وی تصریح کرد: ما فرهنگ دفاع مقدس را از رزمندگان و شهدا به ارث برده ایم و این فرهنگ غنی به دست ما رسیده است. همانطور که حضرت آقا در دیداری که با راهیان نور در سال ۹۶ داشتند فرمودند باید دوران دفاع مقدس را باید گرامی بداریم زیرا اقتداری که اینک در کشور شاهد آن هستیم محصول دفاع مقدس و هشت سال زرین است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان عنوان کرد: حاصل دفاع مقدس و خون شهدا فرهنگ هایی از جمله فرهنگ ساده زیستی، تلاش، اتکا به خود، فرهنگ دشمن‌شناسی، فرهنگ عمل به موقع، جدی بودن و ایمان داشتن که به دست آوردیم و این موارد بود که سبب نرسیدن دشمن به اهدافش و پیروزی ما در دفاع مقدس شد.

وی ابراز کرد: امروز انگیزه هایی از سوی دشمنان وجود دارد برای اینکه مردم دفاع مقدس را به فراموشی بسپارند و تلاش می‌کنند که یا آن را فراموش کنند یا زیر سوال ببرند و یا بدنامش کنند. دشمنان ایران برای فراموشی دفاع مقدس هزینه هایی صرف می کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: تاریخ و دفاع مقدس یک ذخیره است که باید از آن برای پیشرفت کشور، رشد ملی و آمادگی در میدان های فراوان که هر ملتی در مقابل خود دارد استفاده کرد.

وی افزود: استان هرمزگان استانی است که مبارزان آن در زمان جنگ هم در جبهه غرب، هم جنوب و هم در دریا می جنگیدند، از جبهه ها پشتیبانی می کردند و همچنین از حوزه خلیح فارس و تنگه هرمز حراست می کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: مردم در دفاع مقدس با همه امکانات خود یاری می رساندند و می جنگیدند، اما ما چگونه باید خاطره های دفاع مقدس را برای آیندگان بیان کنیم و چه آثاری از شهدا را به آنها نشان دهیم؟ شهدا با خون خود این نهال را آبیاری کردند نباید اجازه دهیم که این فرهنگ تغییر کند و دشمن پیروز شود.

وی اضافه کرد: چرا ما نباید در کنار واحد فرهنگی، واحد ادبیات، واحد سینما؛ در هرمزگان یک موزه دفاع مقدس داشته باشیم؟ وقتی دشمنان برای فراموشی دفاع مقدس هزینه می کنند چرا ما نباید برای نگهداشت آن هزینه کنیم؟ اما متاسفانه اهمیتی به آن داده نمی شود.

میرزایی اظهار کرد: برای ایجاد مرکز اسناد و موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید همه اعم از دولت، ارگانهای نظامی، انتظامی، لشکری و کشوری به سهم خود مسئول باشند.با وجود گذشت ۳۲ سال از پایان جنگ هنوز ما موزه دفاع مقدس در استان نداریم.

وی تصریح کرد: باید صدای مظلومیت ملت ایران، استان هرمزگان و مظلومیت شهدای ایرباس که ناجوانمردانه به دست دژخیمان آمریکایی به شهادت رسیدند به گوش جهان برسانیم و نگذاریم که فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها