معاون هماهنگ‌کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه:

در حفاظت از مرزهای آبی کشور پا پس نمی‌کشیم

سرهنگ «کشاورز» گفت: ساعتی در شبانه‌روز نخواهیم داشت که در سطح و زیر سطح دریا و حتی آسمان حضور نداشته باشیم. ما در حفاظت از مرزهای آبی کشور پا پس نمی‌کشیم و کوتاه نمی‌آییم و هرگونه تحرک دشمن را با اشراف کامل زیر نظر داریم.
کد خبر: ۴۶۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ - 03July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، سرهنگ «خدابخش کشاورز» معاون هماهنگ‌کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای ۱۲ تیر، اظهار داشت: تیرماه یادآور حوادث تلخ و شیرینی هست که در طول تاریخ انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی گفت: از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که این هفته را هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامیدند و این هفته را می توان هفته دشمن‌شناسی و افشای چهره واقعی آمریکا نامید؛ باید بتوانیم به تمام دنیا چهره تروریستی آمریکا و جنایت هایی را که انجام می دهند اعلام کنیم.

معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: باید این اتفاق ها را بازخوانی کنیم، ناو آمریکایی وینسنس روز ۱۲ تیر در آبهای داخلی جمهوری اسلامی ایران کاری را انجام می دهد که یک جنایت جنگی به حساب می آید.

کشاورز با بیان اینکه ناو وینسنس در زمان خودش جزو گران قیمت ترین ناوهای آمریکا بوده است، تشریح کرد: امکاناتی که در این ناو مستقر بوده، جزو پیشرفته ترین امکانات جهانی و با شعاع راداری اندازه یک هواپیمای راداری آواکس بوده است که شلیک موشک از سوی ناو یک دستور مستقیم از سوی مقامات آمریکایی قلمداد شده است.

وی با اشاره به اینکه مسیر پرواز هواپیمای ایرباس مشخص بود و هر انسان غیر متخصصی هم به راحتی می تواند تفاوت هواپیمای نظامی و مسافربری را تشخصیص دهد، گفت: این جنایت آمریکایی ها چهره واقعی و ضد بشری آنها را در تاریخ ثبت کرد.

معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران ابراز کرد: علاوه بر هم وطنانی که در این پرواز به شهادت رسیدند، تعدادی از اتباع خارجی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه هم وطنانمان از دست رفتند. مدال لیاقتی که به فرمانده ناو آمریکایی دادند چهره خودشان را به نقض حقوق بشر بیشتر نمایان کردند.

وی به اهمیت نقش رسانه ها در بازخوانی این اتفاق پرداخت و گفت: این حادثه اتفاقی بود که در سال ۶۷ افتاد و قطعا رسانه ها  در پرداختن به ابعاد مختلف آن خیلی وظیفه سنگینی دارند و اگر رسانه نتواند نقش خودش را به درستی ایفا کند پرواز۶۵۵ ایرباس به فراموشی سپرده می شود و در حد یک سانحه هوایی باقی می ماند.

معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در راستای گرامیداشت سالروز شهادت شهدای پرواز هواپیمایی ایرباس ستادی تشکیل شد و نیروی دریایی سپاه  تصمیم گرفت مراسم ۱۲ تیر را را در محل حادثه برگزار کند و امسال نیز سومین سالی هست که در محل حادثه حضور پیدا می کنیم و با همکاری های دستگاه های اجرایی استان هرمزگان در شناور شهید ناظری این اتفاق رقم خواهد خورد.

کشاورز با بیان اینکه در برگزاری این مراسم از ظرفیت بسیج دریایی نیز استفاده شده است، خاطرنشان کرد: پخش زنده تلویزیونی ، دعوت از  خانواده شهدا و مسئولین، آئین گلباران دریایی از طریق شناورها و بالگردهای نیروی دریایی سپاه  و قرائت اعلامیه در دریا به زبان های مختلف در رسانه های مختلف دنیا خواهیم داشت.  یک اتفاق بزرگ در نیروی دریایی سپاه شکل گرفت و ستادکل این نیرو به بندرعباس انتقال داده شد و این جابجایی تاثیر بسیاری در حوزه دریا داشت.

معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران  با اشاره به اینکه هر گونه تحرکات دشمن رصد می شود، عنوان کرد: ساعتی در شبانه روز نخواهیم داشت که در سطح و زیر سطح دریا و حتی آسمان حضور نداشته باشیم، دشمنان این مرز و بوم با تمام سامانه های جنگالی که در کل مرزهای آبی مستقر هستند رصد می شوند و هر گونه تحرک دشمن را با اشراف کامل زیر نظر داریم.

کشاورز گفت: دشمنان ما در تبلغیات رسانه ای خودشان را غولی بزرگ جلوه می دهند در صورتی که طبلی توخالی بیش نیستند، دستگیری ملوانان انگلیسی و آمریکایی را داشته ایم و این از اشراف کامل نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و دریای عمان است. حضور گسترده ارتش هم مزید بر علت است و در سال های گذشته تا کنون به دشمن فهماندیم که ما مه جا هستیم و هیج جا نیستیم که آسیب ببینیم.

معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران ابراز کرد: سال گذشته الحاق های بسیار زیادی در حوزه شناورهای تندرو داشتیم و امروز برای دشمن یک تهدید  جدی محسوب می شود  و آنها نمی دانند چگونه با شناورهای تندور مقابله کنند.

کشاورز با اشاره به اینکه امنیت خلیج فارس باید توسط خود کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین شود، تاکید کر: به محض اینکه هواپیمایی در مناطق آبی جمهوری اسلامی ورود کند به آن تذکر داده می شود و باید به ایستگاه های کنترل سطحی نیروی دریایی سپاه اعلام حضور کنند. ما با سیاست های جدید نیروهای مسلح به آب های آزاد نیز ورود کرده ایم و با توجه به حقوق دریاها شناورهای بزرگ  الحاقی به این مجموعه را در آب های آزاد مستقر کرده ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها