رزمنده هرمزگانی:

آمریکایی‌ها از سر ناتوانی به هواپیمای ایرانی شلیک کردند

«قاسمی» گفت: دشمن آغازگر جنگ نفتکش‌ها در خلیج فارس بود ولی نتیجه آنچه آمریکایی‌ها می‌خواستند نشد و از سر ناتوانی به هواپیمای ایرانی شلیک کردند.
کد خبر: ۴۶۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ - 03July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «منصور قاسمی» عضو تیم غواصی که پس از سانحه هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در جهت جمع آوری پیکر مطهر شهدا دل به دریا زد و پیکر مطهر تعدادی از شهدای ایرباس خونین را از اعماق خلیج فارس بیرون آورد، با حضور در میزگردی رسانه‌ای، اظهار داشت: همانگونه که مطلع هستید جنگی تمام عیار با تمام امکانات و پشتیبانی‌ها به کشور ما تحمیل شد، دشمن که در جنگ زمینی توفیقی به دست نیاورده بود، جنگ تحمیلی را به حوزه دریایی نیز کشید و آغازگر جنگ نفتکش‌ها در خلیج فارس بود ولی نتیجه آنچه که آمریکایی‌ها می‌خواستند نشد. بنابراین از سر ناتوانی دست به جنایتی زدند که کا نقض کامل حقوق بشر بود. یکی از تلخ‌ترین ماموریت‌های دوران خدمتم در نیروی دریایی سپاه روزی بود که مسئولیت جمع‌آوری اجساد شهدای ایرباس را به عهده گرفتم.

قاسمی تشریح کرد: سقوط هواپیما واقعه‌ای نبود که بشود به راحتی به آن نگاه کرد، در جنگ  تحمیلی شاهد قطعه قطعه شدن رزمندگان بودیم و به خاطر ذات جنگ این موضوع را می‌پذیرفتیم اما هواپیمایی که بدون هیچ نقش و دلیلی آن را مورد اصابت قرار دادند یک جنایت ضد بشری محسوب می‌شود. مشاهده پیکر افراد بی‌گناه و  کودکان خردسال که پیکر آنها را از اعماق ۳۵ متری خلیج فارس به سطح آب آوردیم، غیر قابل تحمل بود.

غواص هرمزگانی گفت: از دیدن پیکر شهدا و بچه‌های کوچک متاثر بودیم، مادر شهیدی را از آب بیرون کشیدیم که بر صندلی هواپیما نشسته بود و تا آخرین لحظه دختر بچه خود را در بغلش حفظ کرده بود و هر دو به شهادت رسیده بوند. این اقدام آمریکایی‌ها یک جنایت است و امروز با وقاحت می‌آیند و حقوق بشر را نقص می‌کنند و با هیاهوی سانه‌ای به دنبال تغییر ماهیت خودشان هستند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در خصوص روحیه مردم بندرعباس در زمان رخداد این حادثه سخن گفت و  تصریح کرد: روحیه مردم بندر عباس خیلی قوی بود، وقت‌هایى که ما می‌رفتیم پیکر شهیدان را جمع‌آوری کنیم صداى مرگ بر آمریکا در فضا طنین انداز می‌شد و مردم بندرعباس تشیع جنازه باشکوهى براى این شهیدان برگزار می‌کردند. می‌توانیم در محل سقوط هواپیمای ایرباس به خلیج فارس یک فانوس دریایی نصب کنیم تا با تردد هر فروند کشتی نام و یاد آنها بار دیگر زنده شود.

وی همچنین ضمن انتقاد از تاریخ‌نگاری دفاع مقدس در استان هرمزگان، گفت: با توجه به اینکه بیشترین شهدای دریایی را در استان هرمزگان داریم، نقش مردم در دفاع مقدس به خصوص در حوزه دریایی خالی از لطف مانده است. ۵۶ شهید نیروی دریایی ارتش و قریب به ۱۰۰ نفر از شهدای ایرباس هنوز پیدا نشده‌اند و پیکرشان در اعماق خیلیج فارس آرام گرفته است. ما تا کنون از تاریخ‌نگاری استان هرمزگان غافل بوده‌ایم و این معضل به تاریخ استان هرمزگان در دفاع مقدس نیز سرایت کرده است، احساس می‌کنم نپرداختن به دفاع مقدس در استان هرمزگان جفای بزرگی در حق این استان است.

رزمنده دفاع مقدس با انتقاد از عملکرد مسئولان در استان هرمزگان تصریح کرد: آمریکایی‌ها به توانایی‌های رسانه‌ای شناسایی می‌شوند، برای کشتی تایتانیکی که مدت‌ها پیش غرق شده است، بیش از ۱۰ ساخته‌اند و حتی کشتی در مقابل کشتی می‌سازند و لی ما همچنان کم کار کرده‌ایم. تمام رسانه‌های و فضای مجازی باید با تمام توان در خصوص تاریخ نگاری دفاع مقدس در استان هرمزگان کار کنند و تاسیس باغ موزه دفاع مقدس را  به عنوان مطالبه به حق مردم هرمزگان پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها