تحلیلگر سیاسی:

دفتر تاریخ آمریکا مقابل ملت ایران سراسر سیاه است

فیاضی با اشاره به هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی توسط امریکا، گفت: تاریخ برخورد آمریکا با ملت ایران سراسر سیاه است.
کد خبر: ۴۶۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ - 03July 2021

دفتر تاریخ امریکا مقابل ملت ایران سراسر سیاه است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید جلال فیاضی» تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگویی ضمن استناد به استفاده‌های ابزاری آمریکای جنایتکار از حقوق بشر، اظهار داشت: حقوق بشر مؤلفه‌ای جذاب نزد افکار عمومی است و هرچه ارتباطات رسانه‌ای فزونی می‌گیرد، حساسیت افکار عمومی نسبت به این مهم فزونی می‌گیرد.

وی حقوق بشر را ناظر بر ارزش‌های حاکم بر هر کشور تعریف کرد و یادآور شد: در دهه‌های اخیر مسئله‌ای مایه نگرانی و تعجب صاحب نظران بوده که ناظر بر معیار‌های دوگانه درباره حقوق بشر است که از سوی امریکا و غرب به‌صورت استفاده ابزاری نمود می‌یابد.

فیاضی هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و دریافت مدال شجاعت توسط کاپیتان ضد بشر امریکا را نمود بارز ضد حقوق بشر بودن امریکا دانست و گفت: رژیم صهیونیستی که حقوق اولیه ملت‌ها را رعایت نمی‌کند و دیگر کشور‌ها که به تعبیر رهبری فرق میان صندوق انتخابات و صندوق میوه را نمی‌دانند، مورد حمایت قدرت‌ها هستند و کشور‌های مستقل مورد محکومیت قرار می‌گیرند.

فیاضی گفت: حقوق بشر توسط همه کشور‌ها باید به رسمیت شناخته شود و بر اساس اصول و ارزش‌های خود بر آن پایبند باشند و از طرفی معیار‌های دوگانه را بر نتابد.

فیاضی خاطرنشان کرد: سازمان ملل باید با این معیار‌های دوگانه برخورد کرده و خواستار معیار‌هایی یگانه باشند.

وی در خصوص تقابل امریکا با ملت ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، یادآور شد: تاریخ برخورد امریکا با ملت ایران سراسر صفحات سیاه است؛ از جمله دوران تروریسم کور در آغاز دهه ۶۰ بود که تروریست‌ها مورد حمایت امریکا و غرب بودند.

فیاضی ادامه داد: ما در کشور بر حقوق مردم و پشتوانه‌های کشورمان باید پایبند باشیم و از طرفی نسبت به آنچه امریکا صورت می‌دهد، بایستی با دید تردید بنگریم؛ همان گونه که در برجام دیدیم امریکا چگونه عهدشکنی کرد و حتی در حوزه نیاز‌های حیاتی ما تحریم‌هایی را وضع کردند.

وی افزود: ما باید کشوری قوی داشته باشیم و سرمایه اجتماعی را گسترش دهیم تا بتوانیم در برابر فشار‌های دشمن بایستیم.

فیاضی افشاگری در سطح بین‌المللی را نیز راهی در مقابل اقدامات دوگانه آمریکایی‌ها عنوان کرد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها