نماینده مردم در مجلس:

ریاض باید به زرادخانه صهیونیست‌ها اعتراض کند

آصفری گفت: عربستان باید از توسعه فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در حوزه انرژی هسته‌ای نگران باشد.
کد خبر: ۴۶۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ - 12July 2021

ریاض به جای نگرانی درباره فعالیت هسته‌ای تهران به زرادخانه صهیونیست‌ها اعتراض کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسن آصفری» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ابراز نگرانی عربستان نسبت به فعالیت هسته‌ای ایران، اظهار داشت: عربستان بداند فعالیت هسته‌ای ایران تهدیدی برای کشور‌های منطقه نخواهد بود بلکه در جهت پیشبرد مسائل اقتصادی، کشاورزی و پزشکی کشور‌های منطقه کمک کننده است، ایران به دنبال آن است که با فعالیت هسته‌ای هم تولید انرژی داشته باشد و هم در مسیر پزشکی از آن بهره بگیرد و به منطقه کمک کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عربستان باید از توسعه فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در حوزه انرژی هسته‌ای نگران باشد، اگر سعودی‌ها ۵ درصد از ترسی که نسبت به فعالیت هسته‌ای ایران دارد به اقدامات اتمی و زرادخانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کردند، بهتر بود چرا که رژیم صهیونیستی برای منطقه تهدید است نه جمهوری اسلامی ایران.

وی اظهار داشت: تمام فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با صلح آمیز و در چارچوب پروتکل‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و NPT است هیچگونه تهدیدی برای کشور‌های منطقه نیست و عربستان هم بهتر است به‌جای نگرانی از فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دست از جنایت نسل کشی در یمن بردارد و نسبت به خروج از این کشور اقدام کند چرا که چنین رفتار‌هایی تهدید برای منطقه است.

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ریاض دست از مسابقه تسلیحاتی بردارد در حال حاضر سعودی‌ها در حجم بسیاری بالایی تسلیحات نظامی از آمریکا و کشور‌های اروپایی خریداری می‌کنند که این بزرگترین تهدید برای منطقه است. به‌جای اعتراض به فعالیت هسته‌ای ایران نسبت به اجازه دادن نقش مردم در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌های خودشان در کشور اقدام کند.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس بیان کرد: عربستان باید مسائل داخلی خود را حل کند، بوی تعفن اقدامات دیکتاتوری مردم عربستان را نیز کلافه کرده از این رو بهتر است خود را اصلاح کند تا اینکه درباره ایران اظهارنظری داشته باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار