شهیده «زهره رسولی کرهرودی»:

«چادر» امانت و میراثی از حضرت زهرا (س) است که باید حفظ شود

شهیده «زهره رسولی کرهرودی» دهم فروردین سال ۱۳۵۱ در «کرهرود» به‌دنیا آمد و ۲۲ دی سال ۱۳۶۵ در اولین حمله هوایی رژیم بعث عراق به شهر «اراک»، براثر بمباران به فیض شهادت نایل آمد.
کد خبر: ۴۶۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱ - 24July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس، شش هزار و ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که از این تعداد ۱۰۱ نفر از بانوان شهید استان مرکزی هستند. شهیده «زهره رسولی کرهرودی» از جمله بانوان شهیده استان مرکزی است که در سن ۱۴ سالگی و در اثر بمباران در شهر اراک به فیض شهادت نایل آمد.

زندگی‌نامه شهیده «زهره رسولی کرهرودی»

«زهره رسولی کرهرودی» در دهمین روز از فروردین‌ سال ۱۳۵۱ در روستای «کرهرود» از توابع شهرستان «اراک» و در خانواده‌ای مذهبی و متدین، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) دیده به جهان هستی گشود و در شب شهادت حضرت زهرا (س) نیز همراه دو برادرش «عباس» و «مجتبی» در بمباران جنگنده‌های ارتش بعث عراق به شهادت رسیدند.

وی تحصیلات خود را در روستا ادامه داد و با جدیتی که داشت، توانست دوره‌ ابتدایی‌ را بگذراند و راهی دوره‌ راهنمایی شود و این دوره را هم با نمرات عالی پشت سر بگذارد؛ بنابراین برای ادامه تحصیل به دبیرستان رفت.

چادر امانت و میراثی از حضرت زهرا (س) است که باید حفظ شود

مادرش گفته است: «وقتی به دنیا آمد، تربت امام حسین (ع) را در دهانش گذاشتیم؛ از کودکی خیلی دوست داشت که در مجالس عزاداری شرکت کند و نمازش را در اول وقت می‌خواند و مراقب حجاب و عفاف خود بود. چادر حضرت زهرا (س) را بر سرش می‌گذاشت و می‌گفت: این ارثیه و امانتی است از ایشان و باید آن را حفظ کنیم».

«زهره» کلاس اول دبیرستان بود که بار‌ها به ما می‌گفت: «بابا و مامان از ما راضی هستید؟» آن‌روز (روز شهادتش) وقتی از مدرسه آمد، کمی مریض‌حال بود؛ قورمه سبزی داشتیم، تازه یک لقمه خورده بود که بمباران هوایی آغاز شد و هواپیما‌های جنگی عراقی بر سر مردم بی‌پناه بمب ریختند و آن‌ها را به شهادت رساندند. اولین‌بار بود که هواپیما‌های دشمن عراقی شهر «اراک» را زدند، منزل ما را بمباران ویران شد. زهره ۱۴ ساله بود که در بیست و دوم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت رسید».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار