عاقبت سازش با دشمن اسلام از دید شهید ردانی‌پور

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت سالگرد شهادت شهید ردانی پور فیلمی از سخنان وی میان همرزمانش را برای اولین بار منتشر کرد.
کد خبر: ۴۷۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ - 05August 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، به مناسبت سالروز شهادت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ردانی پور، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای اولین بار بخشی از سخنرانی از او را که در عملیات رمضان در پایگاه شهید مدنی در  سال ۱۳۶۱ داشته‌ است منتشر کرده است.

عاقبت سازش با دشمن اسلام از دید شهید ردانی پور

در این صوت می‌شنویم:

«کدام اسلام به ما اجازه می‌دهد که اجازه بدهیم هر کس هر کاری می‌خواهد بکند و بعد هم رهایش بکنیم؟ نه، ظالم و مظلوم ستم‌کش در یک جا قرار می‌گیرند، هر دو اهل جهنم‌اند. ما نباید ظلم پرور باشیم. ما اگر امروز آمریکا و صدام را رها کردیم فردا دیگری هوس ظلم خواهد کرد و هیچ تضمینی ندارد. حالا آمدیم عفو کردیم، عفو را مرام خودمان قرار دادیم، چه تضمینی است که فردا از گوشه دیگری از این مملکت سوراخ نکنند و نیایند داخل و خواب و راحتی را از مردم ما بگیرند؟ کی این را تضمین می‌کند؟»

در مورد شهید ردانی پور

شهید ردانی پور از مؤسسین لشکر ۱۴ امام حسین و فرمانده قرارگاه فتح بود که با وجود دو بار مجروحیت و جانبازی از ناحیه دست لحظه‌ای همرزمانش را تنها نگذاشت. حضور شهید ردانی پور در عملیات‌های والفجر ۱، والفجر ۲، محرم و ... تأثیر به سزایی در روحیه مقاومت و ایستادگی رزمندگان داشت.

همزمان با تشکیل تیپ امام حسین (ع)، به جانشینی فرماندهی آن انتخاب شد. وی قبل از آن نیز فرماندهی سپاه یاسوج، نمایندگی امام در سپاه کردستان، جانشین فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، فرماندهی قرارگاه فتح سپاه و فرمانده لشکر امام زمان (عج) را بر عهده گرفته بود.

شهید ردانی پور در پانزدهم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه حاج عمران در حالیکه فرماندهی لشکر امام حسین (ع) را بر عهده داشت طی عملیات والفجر ۲ بر اثر اصابت تیر به پشت جمجمه‌اش به شهادت رسید. پیکر پاکش بر خاک پاک جبهه‌ها باقی ماند و هرگز برنگشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار