معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای مطرح کرد؛

ضرورت عدم اعتماد به غرب با استناد به تجربه چندین دور مذاکره

فضائلی گفت: در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ طرف غربی علیرغم توافقنامه‌های سعدآباد، بروکسل و پاریس به تعهدات خود عمل نکرده است.
کد خبر: ۴۷۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ - 10August 2021

ضرورت عدم اعتماد به غرب با استناد به تجربه چندین دور مذاکره

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهدی فضائلی» معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای در گفت‌وگویی در خصوص عدم اعتماد به غرب، اظهار داشت: اگر بخواهیم نگاه تاریخی داشته باشیم، قبل از انقلاب و در دوران مصدق نمونه بارز آن است و بعد از انقلاب نیز جدیدترین مصداق آن همین مذاکرات برجامی است که در دولت حسن روحانی مذاکرات آغاز شد و نتایج آن نیز برای عموم مشخص است.   

وی ادامه داد: اگر ماجرای هسته‌ای را از زمان آغازش تا کنون، در مقاطع مختلف بررسی کنیم؛ در دهه ۸۰ با تروئیکای اروپا به‌صورت مستقیم مذاکره می‌کردیم که از سال ۱۳۹۲ مذاکرات مستقیم با آمریکایی‌ها شروع شد. یکی از تجربه‌های مهم و دست به‌نقد آن، همین‌که ما چقدر با آن‌ها همراهی کردیم، اما از طرف آن‌ها هیچ‌گونه عمل به تعهداتی ندیدیم و چه در این دوره، که به‌تعبیر خود آقایان به یک تعامل و قرارداد برد - برد به نام برجام رسیدیم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ طرف غربی به تعهدات خود علیرغم توافقنامه‌های سعدآباد، بروکسل و پاریس عمل نکرد و در این دوره نیز طرف آمریکایی به تعهدات خود عمل نکرد که مردم نیز در جریان کامل عدم تعهد آمریکایی‌ها در زمان اوباما و نیز ترامپ بودند.

فضائلی یادآور شد: امروز هم که دموکرات‌ها روی کار آمدند، شاهد هیچ تغییر رفتاری از سوی آمریکایی‌ها مبنی بر اصلاح رویه گذشته وجود ندارد؛ لذا مصداق بارز آن همین بدعهدی‌های آمریکا در سه سال اخیر بود که از این توافق خارج شده و شرط‌هایی هم برای ورود مجدد خود به برجام تعیین کردند.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها