رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خبر داد؛

برنامه نهاد رهبری برای بازنگری دروس معارف در دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام رستمی از تدوین سه برنامه تحولی دروس معارف تا سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: دروس معارف باید منطبق با نیاز‌های هویتی و معرفتی دانشجویان بازنگری شود.
کد خبر: ۴۷۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ - 15August 2021

برنامه نهاد رهبری برای بازنگری دروس معارف در دانشگاه‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها در گفت‌وگویی از بازنگری دروس معارف در دانشگاه‌ها خبر داد و اظهار داشت: دروس معارف به اقتضای نیاز‌های معرفتی و هویتی دانشجویان که در ابتدای سن جوانی وارد فضای آموزشی می‌شوند، تدوین می‌شود و لازمه اثربخشی این دروس انطباق آن با نیاز‌های معرفتی و هویتی دانشجویان است. این بخش از نیاز‌ها به‌تناسب نیاز‌هایی که جوان با آن رشد می‌کند و شرایط حاکم در جامعه تغییر می‌کنند. در حالی که تاکنون تغییر و تحولات دروس معارف متناسب و همسان با این نیاز‌های بیرونی نبوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر احصاء نیاز برای تغییر در بخش‌هایی از دروس معارف وجود دارد و باید چالاکی و چابکی در سرعت انتقال اتفاق بیفتد به همین جهت ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سه طرح تحولی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت در دروس معارف در پیش گرفتیم که طرح کوتاه مدت آن انجام و ابلاغ شده و بر این اساس سرفصل‌های دروس معارف را بازنگری کرده‌ایم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها تأکید کرد: در طرح‌های بلند مدت و میان مدت فوق ما تدوین کتاب‌های متناسب با شرایط تحولی را داریم نهایتاً باز تدوین اصل، محتوی، نوع و شکل آن صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام رستمی در پایان خاطرنشان کرد: طرح بلند مدت ما برای دروس معارف تا سال ۱۴۰۲ و برنامه میان مدت برای این دروس نیز تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها