کارشناس مسائل غرب آسیا:

جنگ ۳۳ روز پایه‌های تمدن نوین اسلامی را شکل داده است

اصلانی با تصریح بر اینکه حزب‌الله و جریان مقاومت پس از جنگ ۳۳ روزه، قدرت تعیین‌کننده در منطقه پیدا کردند، گفت: با پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، پایه‌های تمدن نوین اسلامی شکل گرفت.
کد خبر: ۴۷۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ - 15August 2021

جنگ ۳۳ روز، پایه‌های تمدن نوین اسلامی را شکل داد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عماد اصلانی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با یادآوری این موضوع که رژیم صهیونیستی به بهانه گروگان گرفتن سربازان خود توسط حزب‌الله لبنان، جنگ ۳۳ روزه را آغاز کرد، اظهار داشت: پس از آغاز این جنگ، شاهد حرکت مهمی در منطقه بودیم که سرآغاز و مقدمه برای حرکت‌های دیگر در سال‌های بعد شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین پیروزی جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه اتفاق افتاد، مطرح کرد: جهان عرب که تا پیش‌ازاین در مواجهه با اسرائیل، بر تفکرات ملی عربی تکیه می‌کرد، پس از این جنگ متوجه می‌شود، شکستی که در جنگ ۶ روز داشت به دلیل نبود نگاه آئینی و اسلامی بوده است.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با تصریح بر این موضوع که هیمنه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه فروریخت، بیان کرد: در این جنگ صدای مقاومت، دین و وحدت و همچنین امت انگاری برای نخستین بار شنیده شد و برای نخستین بار پایه‌های تمدن نوین اسلامی شکل گرفت.

وی یکی از اثرات پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه را اعتماد مردم به مقاومت دانست و تصریح کرد: این پیروزی نشان داد فصل «قرارداد‌های کمپ دیوید» به پایان رسیده است، زیرا هرچه مذاکرات پیش رفت، جهان عرب ارزش‌های اسلامی و عربی خودشان را از دست دادند. این مسئله سبب شد محور جدیدی با عنوان «محور مقاومت» در منطقه و جهان شکل گیرد.

اصلانی به امروز یعنی ۱۵ سال بعد از جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و افزود: امروز محور مقاومت همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است و حتی توانست خاورمیانه را از معادلات قدرت‌های فرامنطقه‌ای حفظ کند که نمونه آن جلوگیری از اجرای نقشه خاورمیانه بزرگ است.

وی نقش حزب‌الله را در خاورمیانه تعیین‌کننده دانست و عنوان کرد: امروز بعد از ۱۵ سال نمی‌توان معادله‌ای در خاورمیانه پیاده‌سازی کرد، اما مقاومت را حساب نکرد. نتیجه چنین اثرگذاری، افزایش قدرت حماس و توان موشکی حزب‌الله است که از یک جنگ بزرگ در منطقه غرب آسیا جلوگیری کرد.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با تصریح بر اینکه حزب‌الله با توان بالایی که پس از پیروزی در جنگ ۳۳ روزه کسب کرده است، به یک نیروی بازدارنده در مقابل رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، گفت: این قدرت از خلیج عدن تا دریای مدیترانه و از دروازه‌های بغداد تا سوریه وجود دارد.

وی با بیان اینکه هیچ قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نمی‌تواند مقاومت و در رأس آن حزب‌الله را نادیده بگیرد، اظهار کرد: دوره تصمیم‌گیری پشت در‌های بسته توسط قدرت‌های جهانی و نادیده گرفتن مقاومت گذشته است و امروز اگر این قدرت‌ها بخواهند در حوزه غرب آسیا تصمیمی بگیرند باید با محور مقاومت هماهنگ کنند، زیرا حزب‌الله تعیین‌کننده معادلات در منطقه است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار