امام جمعه مهریز:

اقامه نماز اول وقت اساسی‌ترین پیام‌ روز عاشوراست

حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» گفت: اقامه نماز اول وقت اساسی‌ترین پیام‌ روز عاشوراست که باید محور فعالیت و اقدام همه عزاداران خامس آل‌عبا (ع) قرار گیرد که قبولی آن موجب قبول سایر اعمال است.
کد خبر: ۴۷۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ - 19August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» امروز در جمع عزاداران در حسینیه وحدت شهرستان مهریز اظهار داشت: اقامه نماز اول وقت اساسی‌ترین پیام‌ روز عاشوراست که باید محور فعالیت و اقدام همه عزاداران خامس آل‌عبا (ع) قرار گیرد که قبولی آن موجب قبول سایر اعمال است.

وی افزود: عزاداری ثواب بسیاری دارد ولی نباید هیچکدام جای نماز را نمی‌گیرد. امام حسین (ع) می‌فرماید: انی احب الصلاه. نگوییم عزاداری می‌کنیم ولی به نماز اهمیت نمی‌دهیم. 

امام جمعه مهریز ادامه داد: حرکت در مسیر ولایت ائمه اطهار (ع) و در عصر غیبت عمل به توصیه‌های ولایت فقیه، ضامن عزت و سربلندی ملت و کشور است. اگر ملت قهرمان و با بصیرت ایران در ۴۲ سال گذشته تمامی توطئه‌های دشمنان را پشت سر گذاشت به خاطر روحیه ولایتمداری، استکبارستیزی و تکیه بر اصول و ارزش‌ها الهی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: از دیگر درس‌های محوری جریان کربلا، عاشورا و پیام امام‌حسین (ع) به همه مردم در طول تاریخ، تلاش برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر است.  باید مردم و مسئولان همه برای اقامه این واجب الهی فراموش شده و سایر پیام‌های عبرت آموز عاشورا و اهداف امام‌حسین (ع) بیش از گذشته تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تمام یاران امام در راه ایشان ثابت قدم بودند تصریح کرد: یکی از درس‌های عاشورا ولایت‌پذیری است و گوش به فرمان امام بودن است. بخش عمده مشکلات در جوامع اسلامی و این کشور به خاطر این است که روح ولایتمداری و ولایت‌پذیری وجود ندارد. آن چه موجب وحدت مردم و شکست توطئه‌های دشمنان می‌شود همان عمل به وظایف دینی و انقلابی و الگوگیری از قیام سرخ حسینی و داشتن روحیه ولایتمداری و مقاومت است.

وی از حضور مردم در برنامه‌های دهه اول ماه محرم امسال در این شهرستان که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد، تشکر کرد و با بیان اینکه موضوع کرونا جدی است از همگان تداوم توجه عمل به مقررات را خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار