هاشمی نژاد در گفتگو با دفاع پرس:

آمریکا براساس اسناد غربی‌ها، حامی اصلی گروهک‌های تروریستی است/ روزشمار شهدای ترور منتشر می‌شود

دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: آمریکایی‌ها بنابر اسنادی که منتشر شده و بیشتر این اسناد نیز ارائه شده از سوی کشورهای غربی است، نقش اصلی را در راه‌اندازی، راهنمایی، تجهیز و همچنین حمایت‌های مادی و غیر مادی و رسانه‌ای گروهک‌های تروریستی داشته‌ است.
کد خبر: ۴۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ - 27May 2015

آمریکا براساس اسناد غربی‌ها، حامی اصلی گروهک‌های تروریستی است/ روزشمار شهدای ترور منتشر می‌شود

سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس - فاطمه همتی، مواضع و عملکرد سازمان سیاسی ـ نظامی موسوم به «مجاهدین خلق» بیش از ۴ دهه پیش با حمایت جهانخواران غربی شکل گرفت و طی ۳ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عموما با نام سازمان «منافقین» شهرت یافته و شناخته میشود و هم اکنون نیز با قوام یافتن پایههای نظام جمهوری اسلامی و سست شدن این گروهک توان عملیات و اقدامات تروریستی در ایران را ندارند اما در سالهای اخیر با حمایت بیشتر رژیم صهیونیستی و آمریکا باز هم به صورت متناوب به ترور دانشمندان جوان کشورمان مبادرت کردند.

بنیاد هابیلیان، تشکلی است غیر دولتی و فرهنگی که به منظور تبیین پرونده قربانیان تروریسم در ایران تأسیس شده است. اعضای مؤسس و اصلی کانون، فرزندان و بستگان درجه یک شهدایی هستند که توسط گروه تروریستی منافقین و سایر گروهکهای وابسته به آمریکا به شهادت رسیدهاند. برنامه سیاسی و حقوقی کانون در راستای مبارزه و مقابله با تروریسم، منبعث از دیدگاه فرهنگی حاکم بر برنامههای بلند مدت کانون است.

آنچه در ذیل میخوانید مصاحبه دفاع پرس با "محمد جواد هاشمی نژاد" دبیر کل بنیاد هابیلیان و کارشناس مسائل مربوط به منافقین است.

دفاع پرس: شهدای ترور چه کسانی هستند؟

جمهوری اسلامی ایران به واسطه اینکه انقلاب مردمی را در سال 57 تجربه کرد، مورد هجمههای متفاوتی از سوی دشمنان منطقهای و فرا منطقهای قرار گرفت که یکی از اصلیترین و مستدامترین حوزههای دشمنان و استکبار بحث ترور و تروریسم است.

از دیدگاه جمهوری اسلامی هر کسی که مورد هجمه گروههای تروریستی قرار بگیرد با هر عنوانی و با هر شکلی، این فرد شهید ترور محسوب میشود و در این حیطه گروهها و گروهکهای متنوعی داریم اما شهید ترور به کسی اطلاق میشود که در راه دفاع از کشور و آرمانهای انقلاب اسلامی و دفاع از حدود و ثغور کشور جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده باشد.

دفاع پرس: چه شاخصههایی را برای ثبت شهدا در بنیاد هابیلیان مد نظر دارید؟

شهدای ترور از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز مد نظر بنیاد هابیلیان هستند و هر فردی که بعد از استقرار انقلاب اسلامی توسط منافقین و سایر گورهکها به شهادت رسیده است را جزو لیست این شهدا قرار دادهایم و طبیعتا همان شهدایی را که دستگاههای ذیصلاح دولتی جزء شهدای ترور بدانند این بنیاد نیز در آمار خود جای خواهد داد.

دفاع پرس: اجتماع شهدای ترور بیشتر در چه شهرهایی است؟

محل شهادت این شهدا متفاوت است چرا که گروهکهای تروریستی که فعالیتهای مخرب خود را علیه جمهوری اسلامی انجام میدادند، شهدا را در مناطق مختلف مورد هدف قرار میدادند ولی اگر به صورت آماری از شهدای ترور بگوییم، بیشترین آنها در شهر تهران متمرکز هستند و بعد از آن بیشترین آمار از شهدای ترور در استان مازندران قرار دارد چرا که مبارزان در مقطعی در دهه 60 در جنگلها و روستاهای استان مازندران مخفی بودند و منافقین برای به دام انداختن آنها به مردم و شهروندان در حال عبور حمله میکردند و آنها را به شهادت میرساندند.

دفاع پرس: تروریسم جهانی(آمریکا) در شهادت این افراد چه نقشی داشته است؟

آمریکاییها بنابر اسنادی که منتشر شده و بیشتر این اسناد نیز ارائه شده از سوی کشورهای غربی است، نقش اصلی را در راهاندازی، راهنمایی، تجهیز و همچنین حمایتهای مادی و غیر مادی و رسانهای این گروهها و گروهکها داشتهاند و  نقش اصلی را در شکل گیری چنین جنایاتی در مناطق مختلف دنیا از جمله ایران داشته است و اگر بخواهیم از جنایات اخیر آمریکا تنها مثالی بزنیم باید از فشار مقامات سازمان سیا (CIA) در سال 2009 نسبت به ترور دانشمندان هستهای کشورمان توسط عوامل موساد و منافقین کشورمان بگوییم و اینها اسنادی است که توسط خود آنها به دنیا ارائه شده و همچنین تمام گروهها و گروهکهایی که علیه شهروندان ما اقدام کردند همه در کشورهای غربی و اروپا پایگاه دارند و رهبران آنها در این کشورها مستقر هستند.

ترور و تروریسم و آنچه که در غرب آسیا اتفاق میافتد و بعضا در دهههای گذشتههای در آمریکای لاتین و قارههای دیگر متداول بود عمدتا کشتارهایی است که نیابتا از جانب آمریکا و گروههای تحت مدیریت این دیکتاتوری بزرگ انجام میشده و این یکی از ابزارهای قدیمی استعمار جهانی برای از میان برداشتن موانعی است که جلوی اهدافش وجود دارد.

دفاع پرس: چه مدت زمانی برای جمعآوری اسامی شهدا زمان گذاشته شد؟

لیست شهدا را برای اولین بار در سال 1384 جمع آوری کردیم و در عرض یکسال کار تحقیقاتی، سال 85 لیست این شهدا آماده شد که آمار حدود 16 هزار و چهار شهید ترور به دست آمد و در سال گذشته دوباره به روز رسانی شدند که این رقم به 17 هزار و صد و شصت نفر تا زمان شهادت شهید احمدی روشن رسید، البته با ثباتی که در جمهوری اسلامی ایجاد شده است این آمار بیشتر به دهه اول انقلاب اسلامی باز میگردد ولی ترور جزء ابزاری است که دشمن هنوز از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکند.

دفاع پرس: نموداری از شهدای ترور برای ارائه به مجامع عمومی در دست دارید؟

این بنیاد تمام لیست شهدا را به تفکیک استانها جمعآوری کرده و سایت این نهاد به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به روز رسانی میشود و تمام این آمارها به تفکیک استانها موجود است و این لیست نیز به عنوان لیستهای قابل اتکا در کشور به حساب میآید چرا که در اسناد سازمان ملل هم ثبت شده است.

دفاع پرس: شهدای مدافع حرم جزو شهدای ترور محسوب میشوند؟

آنچه که در صحنه کشورهای مجاور میبینیم چیزی جز اقدامات تروریستی و خشم و غضب جهانخواران غربی برای کشورگشایی مدرن نیست و تمام نگاههای مشترک دنیا به این مسئله با همین رویکرد است. با هر تعریفی که به موضوع تروریسم نگاه کنیم آنچه که در کشورهای پیرامونی جمهوری اسلامی رخ میدهد حوادث تروریستی است و قطعا کسانی که برای دفاع از حریم اعتقادی مردم مسلمان کشتهشوند شهید محسوب میشوند.

دفاع پرس: اقداماتی که تا به حال بنیاد هابیلیان برای معرفی این شهدا به رسانهها و مردم داشته، چه بوده است؟

بنیاد هابیلیان اقدامات وسیع و گسترده داشته است، حدود 10 سال از تاسیس این بنیاد میگذرد و با توجه به اینکه خانوادههای شهدای ترور شده در این مجموعه فعالیت دارند طبیعتا برد کاری این وابستگان به شهدا نیز بسیار بیشتر هم خواهد بود چرا که خود، قربانی تروریسم جهانی هستند. در این راستا اسناد متعددی جمعآوری شده نسبت به روشنگری نسل سوم و چهارم جامعه و نمایشگاههای متعدد در حوزه تروریسم در شهرهای مختلف و مراکز آموزشی و دانشگاههای گوناگون و همچنین نمایشگاه در کشورهایی چون عراق، انگلیس و حضور در مجمع حقوق بشر سازمان ملل و ملاقات و گفتگو با شخصیتهای مختلف و دیدار با 350 شخصیت بینالمللی راجع به موضوع تروریسم داشتهایم به طوری که بنیاد هابیلیان مرکز بزرگ موضوعاتی است که مرتبط با شهدای ترور و موضوع تروریسم در کشور جمهوری اسلامی ایران است و اسناد آن در مراکز داخلی و بینالمللی به ثبت رسیده و آمار و ارقامش رسمی است و تولیدات فراوانی با نگاه تخصصی به نحوه و شیوه اقدامات تروریستی در مناطق مختلف جمهوری اسلامی ایران به چاپ رسیده است.

این بنیاد علاوه بر جمع آوری لیست شهدای ترور در حال تهیه روزشمار این شهدا نیز هست که از چند سال بعد انقلاب تا حال را مدون کردهایم و به زودی به صورت دایرهالمعارف انتشار خواهیم داد و همچنین از آنجا که موضوع ترور و تروریسم بسیار مهم است، کنگره ملی شهدای ترور را در سال 92 برگزار کردیم و در شهریور ماه نیز کنگره دیگری در سطح بینالمللی برگزار خواهیم کرد.

دفاع پرس: بنیاد هابیلیان در دانشگاهها چه اقداماتی انجام داده است؟

اقدامات روشنگرانه متفاوتی در مراکز علمی از جمله دانشگاهها داشتیم که به عنوان پشتوانه فرهنگی و علمی مرکز بوده است و با اساتید محترم که در این حوزه تخصص دارند تعامل داریم.

دفاع پرس: اسامی شهدای شاخص ترور را دارید؟

جنایات تروریستی در جمهوری اسلامی در برخی موارد شدیدا اسفناک و گاهی غیر قابل جبران بوده است. شاید در هیچ کشوری نتوان این قشر از جمعیت شهدای شاخص را بتوان برشمرد که در کنار مردم کوچه و بازار با هم به شهادت رسیده باشند و هیچ کشوری در طول تاریخ وجود ندارد که رئیس جمهور، نخست وزیر، وزرا و نمایندگان مجلس یک کشور در کنار مردم کوچه و بازار توسط مزدوران غربی به شهادت رسیده باشند و این مهم در ابتدا مردمی بودن یک حکومت را نشان میدهد و در درجه دوم نشان از تلاش گروهکهای تبهکاری برای مبارزه با مردم و فروپاشی نظام بوده است.

دفاع پرس: برای ارج نهادن به شهدا بنیاد هابیلیان چه برنامههایی دارد؟

سران و مقر دفاتر تروریستی در کشورهای غربی است و برای فعالیتهای مختلف آزادی عمل دارند و طبعا ما باید این موضوع را به دنیا بشناسانیم که فرزندان شهدای ترور یکی از ظرفیتهای بسیار بالا برای انتقال واقعیت تروریسم در جهان هستند، چرا که این فرزندان سندهای زنده جنایات تروریستی هستند.

دفاع پرس: درباره محصولات فرهنگی بنیاد هابیلیان توضیح بدهید.

پرداختن به موضوع تخصصی تروریسم بنیاد هابیلیان را به مرکزی در جهت مبارزه با تروریسم در آورده است و ما آمادگی خود را برای انتقال تجربیات و مدارک و اسناد خود به هر ارگان و سازمان داخلی در جهت دفاع از منافع ملی کشوراعلام میکنیم.

دفاع پرس: پیش از برگزاری کنگره 17000 هزار شهید ترور بنیاد چه پیش برنامههایی دارد؟

فراخوان مقاله که از ماه گذشته آغاز شده و تا 15 تیر ماه ادامه دارد و در همین راستا مقالات گستردهای از سراسر کشور و در سطح بینالمللی دریافت کردهایم و چندین نشست و گردهمایی در استانهای مختلف با موضوعیت "ایران قربانی تروریسم" برگزار شده است و کنگره با هدف بازتاب فعالیتهای تروریستی در ایران و برای اینکه قربانی بودن جمهوری اسلامی ایران را در تعرضها نشان دهیم، برگزار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار