رئیس بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب:

هر روز به یاران مکتب سیدالشهدا در جهان اضافه می‌شود

ابوالفضلی با بیان اینکه هر روز به یاران مکتب امام حسین در جهان اضافه می‌شود، گفت: علت این موضوع آن است که پیام مکتب سیدالشهدا یک پیام الهی و حقیقی است و خروجی این پیام را امروز در جهان مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۴۷۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ - 21August 2021

هر روز به یاران مکتب سیدالشهدا در جهان اضافه می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا ابوالفضلی» رئیس بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در گفت‌وگویی با تقسیم‌بندی واقعه عاشورا به حماسه و درس، اظهار داشت: در بعد حماسه، شور و قیام باهدف مشخص وجود دارد که نتیجه آن حریت و دستیابی به سعادت حقیقی وجود دارد. بعد دوم درس حسینی قرار دارد که شامل عبرت‌های صحیح از جمله شجاعت، ادب، صلح، بخشیدن و ایثار است.

وی قیام امام حسین (ع) را منحصر به شیعیان ندانست و مطرح کرد: این قیام برای تمام دنیا و همه ادیان، مکاتب و مذاهب توحیدی و حتی غیرتوحیدی عبرت بود. امروز نه فقط در غرب آسیا که در همه کشور‌های جهان مسئله قیام عاشورا را شاهد هستیم و در این راستا بزرگ‌ترین دسته‌های عزاداری در غرب اتفاق از جمله نیویورک و نیوجرسی در حال رخ‌دادن است.

رئیس بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب واقعه عاشورا را بسیار بزرگ و در ابعاد جهانی عنوان کرد و افزود: آنچه در کربلا رخ داد بر اساس آرمان‌هایی صرفاً برای آن دوران و عصر نبوده است بلکه برای تمام تاریخ رخ‌داده است. آن واقعه و تمام جنبه‌های آن، سینه‌به‌سینه چرخیده است.

وی بیان کرد: انسان امروز باتوجه‌به مکتب سیدالشهدا و خط سرخ محرم، به این نتیجه می‌رسد اگر بخواهد به سعادت حقیقی برسد باید از این مکتب تاسی کند، زیرا همه ادیان بر این مهم تأکید دارند که انسان در راه رسیدن به سعادت واقعی نیاز دارد معنویت را در دستور کار قرار دهد.

ابوالفضلی با تصریح بر اینکه مکتب امام حسین (ع) مختص به ایران و شیعیان نیست، گفت: این مکتب هر روز گسترده‌تر می‌شود و افرادی سر این سفره می‌نشینند متنعم می‌شوند. انسان‌هایی که در این مسیر قرار دارند، هر روز معنویت را به صورت نسبی و ساده کسب می‌کنند.

رئیس بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب واقعه عاشورا با بیان اینکه هر روز به یاران مکتب امام حسین (ع) در جهان اضافه می‌شود، اظهار کرد: علت این موضوع آن است که پیام مکتب سیدالشهدا یک پیام الهی و حقیقی است و خروجی این پیام را امروز در جهان مشاهده می‌کنیم.

منبع: رادیو گفت‌وگو 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار