کارشناس مسائل دینی:

سیره حسینی (ع) با تفکر یزیدی هم مسیر نیست

حجت‌الاسلام سیل سپور گفت: هر کس که تفکر یزیدی دارد، نمی‌تواند با کسی که تفکر حسینی دارد، در یک مسیر قرار گیرد و این مسئله تا قیامت ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۷۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ - 22August 2021

سیره حسینی (ع) با تفکر یزیدی هم مسیر نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسین سیل سپور» کارشناس امور دینی در گفت‌وگویی با بیان اینکه زندگی مردم باید بر اساس عقل ترسیم گردد، اظهار داشت: هر زمان که از مسیر عقل خارج شدیم، ضرر کرده‌ایم.

وی با بیان این مطلب افزود: شاید مهم‌ترین پیامِ قیام امام حسین (ع) این باشد که در زندگی باید انتخاب‌های عاقلانه انجام دهیم.

حجت‌الاسلام سیل سپور ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) عاقلانه بود؛ شرایط حاکم بر دورانِ ایشان فاجعه آمیز بود؛ به گونه‌ای که در مسجد امیرالمومنان (ع) را لعن می‌کردند.

وی این فضا را بسیار مسموم توصیف کرد و گفت: یزید اصلا به منویات دین عمل نمی‌کرد، ولی به عنوان خلیفه مسلمین فرمان می‌راند. در این بین انتخابِ امام حسین (ع) عاقلانه و عقل پسند بود، چون در چنین شرایطی که فساد و جهل و نادانی فزونی گرفته بود، سه راه پیش پای خویش می‌دیدند.

حجت‌الاسلام سیل سپور افزود: سازش و تعامل از ایشان دور بود و فرمودند کسی که مثل من بیاندیشد و فکر کند، نمی‌تواند با کسی که مثل یزید می‌اندیشد، بیعت کند.

معاون فرهنگی دفتر مرکزی آیت الله جوادی آملی گفت: هر کس که تفکر یزیدی دارد، نمی‌تواند با کسی که تفکر حسینی دارد، در یک مسیر قرار گیرد و این مسئله تا قیامت ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیل سپور گفت: تعامل با یک حکومت فاسد در خون امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) نیست؛ پس راه تعامل را نمی‌روند.

وی افزود: راه دوم این بود که امام حسین (ع) به یزید نیرنگ بزنند، ولی این مسئله نیز در مرام اهل بیت (ع) نیست.

حجت‌الاسلام سیل سپور خاطرنشان کرد: امام (ره) انتخابی آگاهانه کردند و به واسطه ۱۲ هزار نامه، به کوفه آمدند که تا روز قیامت مشخص باشد که ایشان به کوفه دعوت شدند.

منبع: رادیو گفت‌وگو 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها