روضه‌خوانی شهید قریشی در فراق شهید ابوحامد + فیلم

سید احمد قریشی در فیلم مستند «تا آخرین نفس» به تل قرین رفته و در رثای شهید ابوحامد روضه‌خوانی می‌کند.
کد خبر: ۴۷۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵ - 08September 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سید احمد قریشی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از فرماندهان جبهه مقاومت بود، چندی پیش در سوریه به همرزمان شهیدش پیوست.

روضه خوانی شهید قریشی در فراق ابوحامد+ فیلم

مستند تا آخرین نفس که هفته گذشته از رسانه ملی پخش شد روایتی از مجاهدت‌های او در عرصه نبرد سوریه بود. در بخشی از این فیلم سردار قریشی با حضور در تل قرین محل شهادت سردار ابوحامد فرمانده لشکر فاطمیون به نوحه خوانی می‌پردازد که در ادامه آن را می‌بینید.

در این فیلم همچنین تصویری از شهید ابوزینب (محمدجعفر حسینی) نیز به چشم می‌خورد.

وی که از جانبازان دوران دفاع مقدس بود، طی سال‌های متمادی در راه دفاع از حرم مبارزه کرد و از فرماندهان لشکر فاطمیون محسوب می‌شد که به دلیل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی، به یاران شهیدش پیوست. از همین‌رو در روز‌های گذشته تصاویری از وی در کنار حاج قاسم سلیمانی در سوریه منتشر شده است.

سید احمد قریشی اهل روستای برغان از توابع شهرستان کرج، فرزند شهید سید کمال قریشی، برادر شهید سید محمود قریشی و پسرعموی چهار برادر شهیدان قریشی بود.

او از فرماندهان سابق ستاد بسیج کرج و از مسئولان سابق سپاه تهران بود که مسوولیت تبلیغات لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) را برعهده داشت و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و با دشمن بعثی جنگید. او در عملیات‌های عاشورای ۳ و والفجر ۸ حضور داشت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار