شهید حجت‌اله آب‌نیکی: با ذکر و یاد خدا قلب‌ها آرام می‌گیرد

شهید حجت‌اله آب‌نیکی در وصیت‌نامه خود آورده است: «خداوند را از یاد نبرید که «الا بذکر الله تطمئن القلوب»، با ذکر و یاد خدا قلب‌ها آرام می‌گیرد؛ مرگ حق است، منتها چیزی که هست، برداشت اشخاص از مرگ است و در مورد مرگ دو نظر کلی وجود دارد؛ عده‌ای مرگ را پایان و عده‌ای آغاز می‌دانند.»
کد خبر: ۴۷۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ - 08September 2021

شهید حجت‌اله آب‌نیکی: با ذكر و ياد خدا قلب‌ها آرام می‌گيرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «حجت‌اله آب‌نیکی»، ۲ بهمن‌ماه ۱۳۴۰ در شهر ری دیده به جهان گشود. این شهید والامقام، ۱۷ شهریور‌ماه ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی بازی‌دراز به فیض شهادت نائل آمد.

  وصیت‌نامه شهید حجت‌اله آب‌نیکی

«بسم الله الرحمن الرحیم

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا، ولی الله

به نام خدایی که آفرید انسان را تا ثابت کند قدرت کامله خود را و به نام او که هستی داد و نعمت‌های فراوان بخشید.

به دستور شرع مبین اسلام من حجت‌اله آب‌نیکی وصیت می‌کنم به تمامی کسانی که این وصیت‌نامه را می‌خوانند که نماز را به پا دارند و یاد الله را زنده نگهدارند و هیچ‌گاه خداوند را از یاد نبرند که «الا بذکر الله تطمئن القلوب»، با ذکر و یاد خدا قلب‌ها آرام گیرد. مرگ حق است و برای همه، منتها چیزی که هست، برداشت اشخاص از مرگ است و در مورد مرگ دو نظر کلی وجود دارد، عده‌ای مرگ را پایان می‌دانند و عده‌ای آغاز، و هر کس مبنای زندگی خود را بر پایه نظر خود در مورد مرگ می‌گذارد. هر که آن را پایان می‌داند به دنبال خوشبختی در دنیا است و این خوشبختی را در پول و ثروت می‌بیند، به همین دلیل سعی می‌کند از هر راهی که شده بر ثروت خود بیفزاید. او همه عمر خود را به دنبال دنیاست و وقتی مرگش فرا می‎رسد می‌بیند از آن مقدار اموالی که به دست آورده، استفاده کامل نکرده است و این موضوع را می‌توان در مورد تمامی کسانی که طرز تفکرشان چنین است دید که چگونه بعد از یک عمر تلاش برای به دست آوردن ثروت، آن هم نه از راه حلال؛ بلکه از هر راه حرامی که شده قبل از آنکه بتوانند از ثروت خود استفاده کنند مرگ به سراغشان می‌آید؛ اما دسته دوم مرگ را آغاز زندگی جاوید می‌دانند، آن‌ها خوشبختی را در ثروت و اموال دنیا نمی‌دانند و ثروت و مال را هدف خود قرار نمی‌دهند و بارزترین نمونه‌های آن یکی این است که وقتی قریش به پیامبر اسلام (ص) پیشنهاد می‌کند که اگر دست از حرف‌هایی که می‌زند بردارد، به او ثروت و بهترین مقام ومنسب‌ها را می‌دهند، پیامبر (ص) پیام فرستادند که اگر خورشید را در دست راستم و ماه را در دست چپم بگذارید دست از دین خدا بر نمی‌دارم و جای دیگر حضرت علی (ع) می‌فرماید: اگر تمامی جهان را به من بدهند برای اینکه پوست جویی را از دهان موری به در آورم، به خدا سوگند این کار را نخواهم کرد. این رفتار‌ها از دیدگاه انسان‌های والا درمورد مرگ است، آن‌ها اعتقاد به معاد دارند و به حساب پس دادن به خداوند تبارک و تعالی معتقدند و برای همین تعهد و مسئولیت برای خود احساس می‌کنند که افراد دیگر این احساس را ندارند. اعتقاد به معاد بهترین ضامن اجرای قوانین است و کوچکترین احتیاج به زور و قدرت برای اجرای قوانین ندارد؛ بلکه شخصی که به معاد و روز قیامت اعتقاد دارد مواظب است کار خلاف قوانین الهی انجام ندهد.

بزرگترین چیز در مورد افرادی که به معاد اعتقاد دارند، عشق به مرگ است در حالی که کسانی که به زندگی بعد از مرگ اعتقاد ندارند بدترین اتفاق در زندگی‌شان را مرگ می‌دانند.

چند کلام با برادران و خواهران ایمانی! به عنوان یک برادر به شما وصیت می‌کنم لحظه‌ای از فکر خداوند متعال غافل نباشید و از لحظه لحظه زندگی خود در راه خدا سود ببرید و نگذارید زندگی به بطالت بگذرد، موقع مرگ ازاینکه از زندگی‌تان استفاده نکرده‌اید غصه نخورید که آن موقع دیگر دیر شده است.

سعی نکنید به دنبال پست و مقام باشید و هیچ‌گاه بر دیگران برتری نجویید و نخواهید بالاتر از بقیه قرار بگیرید. به گفته امام صادق (ع) توجه کنید که می‌فرمایند ملعون است کسی که ریاست را به خود ببندد، کسی که به آن همت گمارد و کسی که به آن فکر کند برادران خود را با احادیث اخلاقی که از پیامبر اکرم (ص) و امام معصوم (ع) و جود دارد، بسازید و نمونه و سر مشق باشید برای افراد دیگر. برادران و خواهران این اسلام که در حال حاضر شما در دست دارید، به همین سادگی‌ها به شما نرسید. اسلام خطر‌های بسیاری از سر خود گذرانده تا به شما رسیده و مواظب باشید که بر خلاف اسلام رفتار نکنید و ضربه به آن وارد نیاورید، سعی کنید با رفتار اسلامی خود مردم را بیشتر به سوی اسلام جلب کنید.

بزرگترین مسئله‌ای که می‌خواهم در اینجا یادآور شوم این است که هیچ‌گاه از فرامین امام بزرگوار سرپیچی نکنید، بدانید که امام خمینی، حجت امام زمان (عجل‌الله) است بر تمام مردم جهان. از بعضی احادیث استفاده می‌شود که امام زمان (عجل‌الله) ظهور نمی‌کند؛ مگر اینکه حجت بر همه مردم جهان تمام شود، همه از دین اسلام خبر دار شوند و کسی نباشد که بگوید من از چنین دینی خبر نداشتم، ما می‌بینیم که امام خمینی با رهبری انقلاب اسلامی، اسلام را بر تمام جهان عرضه داشته و در حال حاضر به جرأت می‌توان گفت کسی وجود ندارد که نداند دین اسلام وجود دارد.

چیزی که در آخر تأکید و اضافه کنم که برای خدا کار کنید و دستورات امام عزیز و بزرگوار را مو به مو انجام دهید. فکر نکنید با مخالفت با جمهوری اسلامی کاری می‌توانید بکنید. پشتیبان این حکومت امام زمان (عجل‌الله) است و این برای ما ثابت شده است.

پدر و مادر عزیزم! هر دوی شما را دوست دارم این را بدانید که همه ما می‌میریم و به دیار باقی می‌رویم. به خاطر مرگ من زیاد غصه نخورید و همان‌طور که حضرت علی (ع) فرمود هیچکس با فرار از جهاد مرگ، خود را عقب نمی‌اندازد. اگر ما به جبهه نرویم و با مزدوران خارجی نجنگیم آن‌ها به داخل می‌یند و ما مجبور می‌شویم در خانه خود با دشمن بجنگیم و این ننگ است برای مسلمانان که در خانه خودشان با دشمن خدا بجنگند.

خواهران عزیزم! همان‌طور که من مردم، شما نیز می‌میرید؛ پس نماز خود را با خلوص نیت بخوانید و هیچ‌گاه به فکر منافع شخصی خود نباشید به فکر اسلام باشید و زندگی خود را وقف اسلام کنید که بزرگترین نعمت‌ها است. والسلام- حجت‌اله آب‌نیکی»

منبع: موید شاهد

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار