به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید «مرتضی کریمی» منتشر شد؛

شرح چگونگی اعزام شهید «مرتضی کریمی» به سوریه از زبان مادر شهید

هیئت دانشگاه امام صادق (ع) به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم کریمی در صفحه اینستاگرام خود فیلمی از مصاحبه با والدین این شهید منتشر کرد.
کد خبر: ۴۷۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 11September 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مدافع حرم مرتضی کریمی جانشین فرمانده گردان امام حسن مجتبی (ع) بود که روز ۲۱ دی ۱۳۹۴ در خانطومان سوریه آسمانی شد و پیکرش شش سال در منطقه ماند و پس از شش سال به وطن بازگشت.

تلاش‌های شهید مدافع حرم برای کسب رضایت مادرش

به این مناسبت، هیئت میثاق با شهدا (هیئت دانشگاه امام صادق (ع)) در صفحه اینستاگرام خود فیلمی از مصاحبه با والدین شهید کریمی منتشر کرد.

مشروح سخنان در این فیلم به شرح زیر است:

«مادر شهید با بیان خاطره‌ای از اینکه چگونه به حضور فرزندش در سوریه رضایت داد، سخن گفت.

مرتضی آمد و گفت: مادر من می‌خواهم به سوریه بروم.

به او گفتم: نه مادر حال دیگر موقعیت سوریه رفتن تو نیست. تو بچه کوچک داری. چگونه می‌خواهی بروی؟

به من گفت: مادر، بچه‌های من خدا را دارند. تمام این‌ها که رفتند، خانواده و همسر و فرزند و زندگی دارند. تنها من نیستم که این شرایط را دارم.

یک روز دیگر به من گفت من می‌خواهم بروم سوریه اما من گفتم اجازه نمی‌دهم. پس از آن به تمام اعضای خانواده گفت که با من صحبت کنند تا راضی شوم. این‌ها به من می‌گفتند ولی من می‌گفتم هیچ‌گاه نمی‌توانم اجازه بدهم که آقا مرتضی به سوریه برود.

یک روز دیگر پسرم خودش به منزل ما آمد و به من گفت من می‌خواهم با شما صحبت کنم. سپس ادامه داد: مادر، آیا فردای قیامت شما می‌توانید جواب حضرت زهرا (س) و جواب حضرت زینب (س) را بدهید؟ بگویید من نگذاشتم مرتضی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) برود؟

پس از آن، من جواب دادم: نه، تمام شما‌ها فدای حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) هستید. تمام زندگی من فدای ایشان. برو مادر. تو را به حضرت زینب (س) سپردم.

سپس در ادامه پدر شهید درمورد بازگشت پیکر فرزندش گفت: آن‌ها عازم شدند و رفتند و ما هنوز هم منتظریم پیکر او روزی به خانه بازگردد. هر چه صلاح خدا باشد. اگر حضرت زینب (س) اجازه دادند، بازگردد و اگر نه، ما راضی به رضای خدا هستیم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار