نماینده مردم در مجلس:

خارجی‌ها دست از دخالت در امور کشور‌های منطقه بردارند

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه خارجی‌ها باید دست از دخالت در امور کشور‌های منطقه بردارند، گفت: ایران مسائل منطقه از جمله افغانستان، لبنان و سایر کشور‌ها را با حساسیت دنبال می‌کند و تلاش داریم، بدون دخالت خارجی‌ها منطقه‌ای آرام داشته باشیم.
کد خبر: ۴۷۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ - 12September 2021

خارجی‌ها باید دست از دخالت در امور کشور‌های منطقه بردارند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به گفتگو‌های تلفنی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه، اظهار داشت: دوره جدیدی در روابط ایران و سایر کشور‌ها ایجاد شده است، همانطور که رئیس جمهور مکرر گفته است ایران با همه کشور‌ها از موضع برابر تعامل خواهد داشت.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سیزدهم دوره گفت‌وگو است البته به معنای این نیست که سرگرم گفتگو باشیم، گفت‌وگو‌ها با این هدف نخواهد بود که کشور‌ها خواسته‌های یک جانبه خود را به ایران تحمیل کنند و یک طرفه منافع خود را پیش ببرند.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور و وزیر خارجه به‌صراحت گفته‌اند دور مذاکره برای مذاکره را خط کشیده‌ایم و باید مذاکره خروجی داشته باشد، در گذشته برای توافق هسته‌ای با هدف رفع تحریم‌ها مذاکره کردیم، اما آمریکایی‌ها یک طرفه خارج شدند و اروپایی‌ها نیز در بحث هسته‌ای نمره قابل قبولی نگرفته‌اند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: امیدواریم در رویکرد دولت‌های اروپایی و به‌خصوص فرانسه که اخیراً مکرون با رئیس جمهور ایران گفتگو کرده تغییر رویه دهند البته پاریس باید خسارت‌های وارده به ایران را جبران کند.

سلیمی با اشاره به اینکه رئیسی و مکرون در خصوص مسائل منطقه‌ای نیز تبادل نظر داشتند، گفت: ایران مسائل منطقه از جمله افغانستان، لبنان و سایر کشور‌ها را با حساسیت دنبال می‌کند و تلاش داریم، بدون دخالت خارجی‌ها منطقه‌ای آرام داشته باشیم، خارجی‌ها باید دست از دخالت در امور کشور‌های منطقه بردارند، حضور آمریکایی و اروپایی در کشور‌های خلیج فارس و منطقه توجیه ندارد.

نماینده مجلس تأکید کرد: رویکرد سیاست خارجی ایران، بر مبنای سیاست فعال است و به دنبال گفت‌وگو‌ها با همه کشور‌ها جز رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها که نشان دادند حسن نیت ندارند، هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس تأکید کرد: در موضوعات هسته‌ای نیز ایران بار‌ها گفته است ابتدا تحریم‌ها برداشته شود تا تعهدات از سوی ایران به‌طور کامل اجرا شود. زمان القائات یک طرفه برخی کشور‌ها به جمهوری اسلامی ایران تمام شده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار