یادداشت/

دفاع مقدس، سراب آرزوهای دشمن

مردم غیور و شجاع این مرزوبوم، در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، پا به میدان نبرد گذاشتند و رؤیای تصرف یک‌هفته‌ای تهران را به سراب دست‌نیافتنی برای رژیم بعث عراق تبدیل کردند.
کد خبر: ۴۷۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ - 22September 2021

دفاع مقدس، سراب آرزوهای دشمنگروه استان‌های دفاع‌پرس – امیرحسین مرادی؛ شهریور سال 1359، انقلاب نوپای اسلامی که با خون هزاران شهید به ثمر رسید، هنوز دو ساله نشده بود که صدام حسین رئیس‌جمهور وقت عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر و به صدا درآوردن توپ جنگ، نبرد علیه ایران را به‌صورت علنی اعلام و حملات هوایی و زمینی خود را آغاز کرد.

آن زمان بود که مردمان غیرتمند و مرزنشین ایران، بدون آمادگی و فراگیری آموزش‌های نظامی و از همه مهم‌تر با دست خالی در مقابل دشمنی ایستادند که از سوی ابرقدرت‌های جهان حمایت نظامی می‌شد و به خیال خام خود قصد داشت ظرف مدت یک هفته تهران را تصرف کند، غافل از اینکه هشت سال در باتلاق نبرد نابرابری که خود آغازگر آن بود، گرفتار شد.

مردم غیور و شجاع این مرزوبوم، در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، پا به میدان نبرد گذاشتند و رؤیای تصرف یک‌هفته‌ای تهران را به سراب دست‌نیافتنی برای رژیم بعث عراق تبدیل کردند و آرزوی «امروز مهران، فردا تهران» را بر دل دشمن گذاشتند که این مهم جز با عنایت خداوند و امداد و نصرت الهی و مقاومت مردم این سرزمین میسر نمی‌شد.

رشادت و ایستادگی مردم ایران به تمام ابرقدرت‌های جهان ثابت کرد که جمهوری اسلامی، حکومت شاهنشاهی نیست که دست‌نشانده انگلیس و آمریکا و گوش‌به‌فرمان و بله قربان گوی آن‌ها باشد و طبق میل و خواسته حاکمان این کشورها عمل کند؛ ایران اسلامی کشوری مقتدر، مستقل و خودساخته با مردمی شریف و شیردل است که با این بادها نمی‌لرزد.

مقاومت ملت ایران به رژیم بعث عراق و حامیان مستکبرش ثابت کرد که ایران نه در زمین لیبرالیسم غرب بازی می‌کند و نه در زمین کمونیست شرق و با زور، تهدید و تحریم نیز نمی‌توان این ملت را از مقاومت بازداشت. تحریم‌های ظالمانه نشان داد که این مردم نه تنها از تحریم نمی‌ترسند بلکه آن را فرصتی برای ارتقای سطح علمی و توان نظامی کشور می‌دانند.

هشت سال دفاع مقدس ملت ایران، به جهانیان به‌ویژه کشورهای دست‌نشانده آمریکا فهماند که رزمنده، ارتشی، سپاهی و بسیجی این کشور می‌میرد اما ذلت نمی‌پذیرد. جوانان ما به شوق شهادت به میدان آمدند و اعتقاداتشان آن‌قدر سست و بی‌پایه نبود که با نسیم کوچک تهدید دشمن از بین برود؛ این ملت در مقابل طوفان‌ها ایستاده‌اند.

مردم نجیب و شهیدپرور این مرزوبوم امروز نیز در جریان جنگ نرم همچنان با قدرت در مقابل تهاجم فرهنگی شیاطین جهان ایستاده و قد علم کرده‌اند. جهانیان بدانند این ملت همان‌گونه که هشت سال جنگ نابرابر را سپری کردند و اجازه ندادند دشمن حتی یک وجب از خاک ایران را بگیرد، در این برهه نیز در جریان انحرافات فکری و فرهنگی با اقتدار هر چه بیشتر ایستاده‌اند.

نسل امروز و جوانان پرشور انقلابی که آن دوران را لمس نکرده‌اند و حتی تصوری نیز از آن ندارند، امروز مقابل حرف زور سر خم نمی‌کنند، شکست را نمی‌پذیرند و با غرور و افتخار پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کنند و با پشتکار مانع تهاجم فرهنگی دشمن می‌شوند زیرا واقف‌اند که جنگ نرم به‌مراتب دشوارتر از جنگ سختی است که سال‌ها درگیر آن بوده‌ایم.

فراموش نکنیم جنگ امروز جنگ توپ، تانک، مسلسل و موشک نیست، جنگ افکار و اعتقادات بوده و تجهیزات آن دانش و بینش است اما در این میان، تفاوت جمهوری اسلامی با دیگر کشورها این است که دشمنان نمی‌توانند بنای اعتقادات پوچ خود را در پایه و اصول امورات زندگی این ملت بگذارند.

جهانیان باید بدانند که ایران کشوری مستقل و مقتدر است و مانند برخی کشورهای اروپایی به ابرقدرت‌های جهان باج نمی‌دهد و در برابر عقاید ناپاک کمونیسم، اومانیسم و آئتیسم و ... مانند دیواری فولادی استوار و پابرجاست و مردم این کشور با افتخار خود را شیعه و ایرانی معرفی می‌کنند و با وجود همه فشارها و تحریم‌ها، دست از مقاومت نمی‌کشند.

آری، جمهوری اسلامی ایران نهالی بود که با خون هزاران شهید آبیاری و با شور و شعور جوانان انقلابی حفظ شد و با نگاه نورانی حضرت ولی‌عصر (عج) و نیز رهبری مقتدرانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رشد یافت. اقتدار و استقلال امروز کشور ثمرات همان نهالی است که امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار