دفاع پرس بررسی می کند/

وقتی تلاش ها برای تحریف تفکر امام (ره) اوج می گیرد

از سال ها پیش حرف ها و حدیث های بسیاری در زمینه تحریف شخصیت حضرت امام (ره) مطرح بود. شخصیتی که از نظر برخی از سیاسیون داخلی و خارجی مانعی بر سر پیشبرد اهدافشان به حساب می آمد. لذا با استفاده از دروغ پردازی و وصل و پینه کردن تراوشات ذهنی، خود ساخته و پیوند دادن آن به نام حضرت امام خمینی، به دنبال نشان دادن افکار امامی برآمدند که توانست انقلابی را پایه ریزی نماید که بهره مند از حمایت و پشتوانه 98 درصدی مردم بود.
کد خبر: ۴۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ - 09June 2015

وقتی تلاش ها برای تحریف تفکر امام (ره) اوج می گیرد

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، از سال ها پیش حرف ها و حدیث های بسیاری در زمینه تحریف شخصیت حضرت امام (ره) مطرح بود. شخصیتی که از نظر برخی از سیاسیون داخلی و خارجی مانعی بر سر پیشبرد اهدافشان به حساب می آمد. لذا با استفاده از دروغ پردازی و وصل و پینه کردن تراوشات ذهنی، خود ساخته و پیوند دادن آن به نام حضرت امام خمینی، به دنبال نشان دادن افکار امامی برآمدند که توانست انقلابی را پایه ریزی نماید که بهره مند از حمایت و پشتوانه 98 درصدی مردم بود.

این جریانات تا حدی به دنبال تخریب جایگاه فکری امام بر آمده اند که می خواهند برچسب تاریخ گذشتگی را بر پیشانی آن بزنند اما غافل از آنکه هنوز فرزندان معنوی امام آن راه را راه روشن رسیدن به مقصود می دانند و برای حراست از آن از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. نمونه بارز این دفاع سخنانی است که مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد سال جاری در حرم مطهر حضرت امام مطرح کردند.

ایشان در بخشی از سخنان خود چنین بیان داشتند که " مکتب امام خمینی نقشه راه پر امید ملت ایران است و ضروری است که با تحریف شخصیت امام مقابله کرد. بازخوانی اصول مستند مکتب امام، تنها راه مقابله با تحریف شخصیت آن بزرگوار است، اصولی مانند: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به صدق وعده الهی و بی اعتمادی به مستکبران، اعتماد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت جدی از محرومان و مخالفت با اشرافیگری، حمایت از مظلومان جهان و مخالفت صریح و بی ملاحظه با قلدران بین المللی، استقلال و رد سلطه پذیری، و تاکید بر وحدت ملی.امام بزرگوار بر خلاف برخی که سعی می کنند او را در زمان خودش محصور کنند مظهر حرکت عظیم و تاریخ ساز ملت ایران است و طبعا تحریف شخصیت او، زیانهای فراوانی را در استمرار این حرکت ایجاد میکند بنابراین باید در این زمینه، کاملا هوشیار بود."

برخی به دنبال جدا کردن انقلاب از ریشه خود هستند

در همین رابطه محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم طرقبه با بیان اینکه اندیشههای امام ریشه انقلاب است، اظهار می دارد: دشمنان انقلاب بعد از رحلت امام تلاش کردند ملت ایران را از این ریشهها جدا کنند و این گونه القا کردند که امام فقط برای زمان خود و اندیشههایش برای آن زمان لازم بود و بعد از پایان دوران انقلاب و تثبیت آن، نیازی به اندیشههای امام نداریم تا با این دستاویز، امام را از ذهنها را دور کند و در نتیجه انقلاب را از ریشه خود جدا کند، زیرا درخت بیریشه به راحتی سرنگون میشود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می گوید: زمانی که دیدند امام شخصیت محبوبی است و امکان جدا کردن ملت از این شخصیت وجود ندارد، تلاش کردند اندیشههای اصلی امام را مقلوب برخی نظرات جعلی نسبت داده ایشان کنند.

وی ادامه می دهد: برخی افراد که تابلوی پیروی از خط امام را بالای سر خود داشتند، اما در واقع از گذشتههای خود و اندیشههای امام جدا شده بودند، مطالبی را به امام نسبت میدادند که مبنا و سند واقعی نداشت.

دهقان بیان می دارد: در طول سالهای بعد از رحلت امام (ره)، مقام معظم رهبری همیشه در جمع زائرانی که برای بیعت با آرمانهای امام(ره) و مقام معظم رهبری در محل حرم حاضر میشدند، بخشی از اندیشههای نورانی امام را تبیین میکردند.

وی در ادامه می گوید: مطالبی که رهبری در طول سالیان فرمودند هم نیازهای زمان حال بوده و هم نیاز آیندگان است. به عنوان مثال موضوع پرهیز از تحریف اندیشههای امام هم نیاز امروز جامعه است، هم آینده کشور را تضمین میکند.

 اگر راه امام خمینی(ره) گم شود یا فراموش شود، ملت ایران سیلی خواهند خورد

 اما دیگر عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری تاکید می کند: رهبر انقلاب با بیان اصول اساسی راه و مکتب امام(ره)، راه را بر تحریف شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی بستند.

ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز می گوید: ایشان در سخنان خود بر موضوع تحریف شخصیت امام تکیه کردند و انتخاب چنین مساله ای به خودی خود، نشانه آن است که زمینه بروز چنین انحرافی وجود دارد و عده ای برای رسیدن به اهداف خود قصد انحراف در اندیشه های امام خمینی(ره) را دارند.

وی می افزاید: مقام معظم رهبری با برشمردن اصول اساسی راه و مکتب امام(ره)، راه را بر تحریف شخصیت امام(ره) بستند و به صراحت فرمودند که اگر راه امام خمینی(ره) گم شود یا فراموش شود، ملت ایران سیلی خواهند خورد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار می دارد: در روزهای اخیر نیز برخی اصلاح طلبان امام خمینی(ره) را نه تنها اصلاح طلب بلکه اصلاح طلب بزرگ نامیده اند؛ در اینکه امام خمینی همانند جد بزرگوارش امام حسین(ع) که فرمود من می خواهم در میان امت جدم اصلاح ایجاد کنم، اصلاح طلب بودن شکی نیست، اما امام(ره) به معنای مصطلح رایج در قاموس سیاسی امروز جامعه ما، اصلاح طلب نبود.

صادقی در تشریح این مساله عنوان می دارد: اصلاح طلب بودن امام(ره) با اصلاح طلب بودن جماعت شما (اصلاح طلبان) تنها یک اشتراک لفظی بوده و نه یک اشتراک حقیقی؛ کافی است که فقط پاسخ امام(ره) به نامه آقای محتشمی پور درباره وضعیت نهضت آزادی از یکسو و «نرد عشق باختن» اصلاح طلبان با این جریان از سوی دیگر ملاحظه کنیم. با این جریان در همه سال های اخیر به یاد آوریم تا فرق اصلاحطلبی امام(ره) با اصلاح طلبی این آقایان روشن شود.

 راهی که پایانی ندارد

یقینا یکی از نیازهای امروز جامعه ما که انواع تهدیدات نهان و آشکار را به تجربه نشسته است و این تهدیدات هر روز رنگ و رویی جدید در قالب های مختلف سیاسی اجتماعی اقتصادی نو ... به خود می گیرند نیازمند راه و روشی است که در نهایت بومی بودن نشات گرفته از نیازهای درونی جامعه باشد.

روش، راه و مسلک و اندیشه امام راحل هر چند در سال ها پیش در دل تاریخ ثبت شد اما یقینا هنوز به عنوان نقشه اساسی و قطب نما می تواند روشنگر راهی باشد که در پیش روی انقلاب و ملت قرار دارد.

نباید فراموش کرد که اندیشه های حضرت امام راه بی پایانی است که همپیمایی با آن می تواند زمینه ساز پیشرفت و تعالی کشور را فراهم آورد و دوری جستن از آن و یا ایجاد خلل در ماهیت و یا به عبارتی تحریف آن چیزی جز پشیمانی به همراه نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها