سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین «زنگ ملی ایثار و مقاومت»:

استفاده از ظرفیت اردو‌های راهیان نور دانش آموزی/ جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت را در کتب درسی بازبینی می‌کنیم

کاظمی با اشاره به اینکه مشارکت وسیع تشکل‌های دانش‌آموزی در برنامه‌ها از بزرگترین ظرفیت‌هاست، گفت: با توجه به ظرفیت کتاب‌های درسی، حتما جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت را در آنها بازبینی خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ - 28September 2021

استفاده از ظرفیت اردو‌های راهیان نور دانش آموزی/ جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت را در کتب درسی بازبینی می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین «زنگ ملی ایثار و مقاومت» که امروز (سه‌شنبه) در مدرسه «شاهد مبشر» برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و شهید علی لندی اظهار داشت: علی لندی یاد و خاطره شهید فهمیده و بهنام محمدی را زنده کرد. حضور رئیس بنیاد شهید در منزل علی لندی درس بزرگی به جامعه فرهنگیان و حرکت ارزشمند فرهنگی بود.

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت انتقال فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و آداب و رسوم به نسل بعد است. در مجموع آنچه در صدر ماموریت‌های ما قرار دارد فرهنگ ایثار و شهادت است. این از آموزه‌های مکتب ماست.

کاظمی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی‌ از ماموریت‌های آموزش و پرورش گفت: از دو منتظر این موضوع اهمیت دارد، اول اینکه تکلیف و وظیفه ماست و امروز زنگ ایثار و شهادت نماد یک حرکت بزرگ در آموزش و پرورش است. پیمان می‌بندیم با شهدا که در توسعه این فرهنگ از هیچ کوششی دریغ نکنیم و از همه امکانات آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی بیان داشت: مشارکت وسیع تشکل‌های دانش آموزی در برنامه‌ها از بزرگترین ظرفیت‌هاست. با توجه به ظرفیت کتاب‌های درسی، حتما جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت را در آنها بازبینی خواهیم کرد و برگزاری یادواره‌ها و اردو‌های راهیان نور که یکی از بهترین ظرفیت‌هاست استفاده می‌کنیم.

کاظمی گفت: بهترین متغیر برای شکل گیری ایران قوی در پاسخ پرسش رئیس جمهور همین متغیر نرم فرهنگی است. آنچه ایران اسلامی را از دریای پر تلاطم عبور داده و دشمنان را به زانو درآورده همین متغیر نرم ایثار و شهادت است. این را هم به عنوان تکلیف آموزشی و پرورشی و هم یک‌ امر ولایی تلقی می‌کنیم. امیدواریم این نقش را به بهترین شکل ایفا کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار