سردار کارگر در آیین افتتاح جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» مطرح کرد؛

ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس در کتاب‌های درسی/ آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای همکاری با آموزش و پرورش

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس در کتاب‌های درسی گفت: ما در بنیاد حفظ آثار در زمینه تبیین، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کنار مجموعه آموزش و پرورش هستیم.
کد خبر: ۴۸۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ - 04October 2021

ضرورت استفاده از فرهنگ دفاع مقدس در کتاب‌های درسی/  اعلام آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جهت همکاری با آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» در آیین افتتاح دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار که صبح امروز (دوشنبه) با حضور «علیرضا کاظمی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استانداران، معاونین وزیر، مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها و مسئولین لشکری و کشوری به‌صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) و تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت نیروی انتظامی، اظهار داشت: از مجموعه وزارت آموزش و پرورش به‌ویژه سرپرست محترم این وزارت‌خانه آقای کاظمی تشکر و قدردانی می‌کنم که از سال گذشته برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری علمدار را به نام شهید آسمانی سپهبد حاج قاسم سلیمانی کلید زدند.

سردار کارگر با بیان اینکه بعد از شهادت حاج قاسم یک فرصت استثنایی برای ترویچ فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ایجاد شد، گفت: آموزش و پرورش همواره در دوران دفاع مقدس و پس از آن، در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف فرهنگی نظام مقدس اسلامی پیشتاز بوده است. مجموعه آموزش و پروش در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، در این مجموعه ۵۳ هزار رزمنده، پنج هزار معلم شهید، ۴ هزار و ۵۰۰ آزاده و ۲۵ هزار جانباز داریم که چنین مجموعه‌ای در کشور نادر است.

وی بیان داشت: آموزش پرورش را نباید در یک وزارت‌خانه خلاصه کرد که کار ستادی تربیت و آموزش دانش‌ آموزان را انجام می‌دهد بلکه آموزش و پرورش را باید فراتر از این بدانیم؛ آموزش پرورش همانطور که کار تربیت و آموزش دانش‌ آموزان را انجام می‌دهد، اثر بسیار مهمی نیز روی خانواده‌ها دارد؛ یعنی پدر و مادر همراه با دانش آموزان از خدمات تربیتی و آموزشی این وزارت‌خانه بهره‌مند می‌شوند؛ لذا آموزش و پرورش را نباید به کارکنان آموزش و پرورش و دانش آموزان محدود کنیم، بلکه باید خانواده‎‌ها را هم در این وزارت‌خانه لحاظ کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در آموزش و پروش اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی فرمودند؛ که اگر بخواهیم در یک نمایشگاه ارزش‌های اسلامی و انسانی را ملاحظه کنیم، آن نمایشگاه دفاع مقدس است. حاج قاسم اعتقاد داشتند؛ دفاع مقدس قله است و مقاومت دامنه این قله محسوب می‌شود. این شهید، جامعه آخرالزمانی را در دفاع مقدس می‌دیدند.

وی گفت: دفاع مقدس ظرفیت‌های مهمی دارد، امیدواریم این ظرفیت‌ها در کتاب‌های درسی و مجموعه آموزش و پرورش مورد استفاده معلمان، مربیان و دانش آموزان قرار گیرد.

سردار کارگر با اعلام آمادگی همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با آموزش و پرورش در تبیین، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به اهمیت اردوهای راهیان نور در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: اردو‌های راهیان نور از نیمه دوم سال جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجدداً راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها