دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بکارگیری «کاراکال» در نیروی زمینی سپاه

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های خود را به «کاراکال» تجهیز کرده است.
کد خبر: ۴۸۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷ - 29September 2021

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: سال ۱۳۹۸ بود که خودروی جدیدی به اسم «کاراکال» از محصولات تولیدی وزارت دفاع در نمایشگاه تجهیزات پلیسی (ایپاس) به نمایش درآمد، اما از آن زمان تاکنون خبری مبنی بر استفاده نیرو‌های مسلح کشورمان از خودروی مورد اشاره نبود تا اینکه اخیراً عکس‌هایی از تجهیز و بکارگیری تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه از این خودرو منتشر شده که حاکی از تجهیز این نیرو به خودروی زرهی «کاراکال» است.

این خودروی زرهی که در نمایشگاه هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی و در تحرکات اخیر نیروی زمینی سپاه در نوار مرزی شمال کشور مشاهده شده، حکایت از آن دارد که نیروی زمینی سپاه به تدریج در حال تجهیز یگان‌های خود به خودرو‌های محافظت‌شده‌ای همچون «طوفان»، «کیا ۲» و «فاتق ۳» است.

به کارگیری «کاراکال» در نیروی زمینی سپاه

خودروی محافظت شده کاراکال با پنج تن وزن و ظرفیت حمل شش سرنشین در دو ردیف سه نفری، قابلیت نصب یک برجک به ارتفاع ۳۰ سانتیمتر را نیز دارد. این خودرو از یک موتور ۱۴۰ اسب بخار چهار سیلندر بهره می‌برد و ساخت آن به نحوی است که از موانعی تا ارتفاع ۴۳ سانتیمتر عبور کرده و با یک بار سوخت‌گیری می‌تواند مسافتی به طول ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.

به کارگیری «کاراکال» در نیروی زمینی سپاه

البته این خودرو فقط در برابر گلوله‌های کالیبر سبک مانند کالیبر ۷.۶۲ میلی‌متری هسته سربی مقاوم است؛ بدین معنی که پوشش زیرین آن بر خلاف خودروی طوفان (امرپ)، مقاومتی در برابر تله‌های انفجاری و مواد منفجره ندارد؛ به همین جهت بیشتر کاربرد شهری، امنیتی و واکنش سریع دارد؛ اما در صورت نیاز می‌توان سطح حفاظت این خودرو را افزایش داد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها