مدیرکل فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

تکریم والدین شهدا، تکریم نمادهای معنوی است

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: تکریم والدین شهدا در حقیقت تکریم ارزش‌ها و نمادهای معنوی است که از سبک زندگی اسلامی سرچشمه می‌گیرد.
کد خبر: ۴۸۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ - 29September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی حسینی» مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در همایش «خاکریز دوم» که امروز با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا در کتابخانه امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد، نقش بانوان را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مؤثر دانست و اظهار داشت: حضور زنان در صحنه‌های مختلف تاریخ و‌ حماسه‌آفرینی آنان بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: حرکت همسران که در اوج جوانی تکیه‌گاه خود را از دست دادند و مادران شهدا که فرزند خود را در دفاع از سرزمینشان فدا کردند حرکتی زینب‌گونه است.

وی تکریم والدین شهدا را ضروری دانست و گفت: این اقدام در حقیقت تکریم ارزش‌ها و نمادهای معنوی است که از سبک زندگی اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: این همایش باعث ارتقاء فرهنگ جهاد تبیینی، خوشنودی شهدا و زمینه شفاعت ما از سوی شهیدان در روز قیامت باشد.  

خلق حماسه دفاع مقدس در سایه صبر مادران و همسران شهدا

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در ادامه این نشست در خصوص عنوان این همایش ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر خاکریز دوم را برای خانواده شهدا بکار برده‌اند که در پشت خط، همسران و فرزندان خود را در جنگ پشتیبانی می‌کردند.

وی افزود: چنانچه صبر همسران و تربیت خانوادگی مادران شهدا نبود چنین حماسه‌هایی در دفاع مقدس خلق نمی‌شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نسبت به خانواده شهدا توجه ویژه‌ای داشتند و آنان را چشم و چراغ مملکت اسلامی می‌دانستند، نسبت به تکریم همسران و مادران شهدا تأکید کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم خروجی این همایش رسیدن به تعریف درست از بانوی طراز انقلاب، پی‌بردن به صبر خانواده شهدا و تکریم آنان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار