نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

شهدا معلم مدرسه حیات طیبه هستند

«علیمرادی» با اشاره به اینکه شهدا معلم مدرسه حیات طیبه هستند، گفت: شهدا به بالاترین نیکی‌ها دست یافتند این مهم را باید بدانیم که هر خیری در هر جایی از اجزای این کشور برقرار است، به برکت خون شهداست.
کد خبر: ۴۸۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 04October 2021

شهدا معلم مدرسه حیات طیبه هستند

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «امان‌الله علیمرادی» نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص عظمت شهدا و ضرورت بهره‌مندی از مکتب شهدا اظهار داشت: باید بدانیم که شهدا برای انسان‌ها، امام و پیشوای خوبی‌ها هستند؛ در روزگار امروز، هر فردی بخواهد راه خیر و نیکی را بشناسد باید با شهدا همراه باشد.

وی با اشاره به آیه 74 سوره مبارکه فرقان گفت: مصداق بارز این آیه شریفه شهدا هستند، گویی پدران و مادران شهدا این دعا را کرده اند و خداوند این دعا را در حق پدران و مادران شهدا به اجابت رسانده است که فرزندان آنها در زمان حیات ظاهری و بعد از آن شخصیت هایی شدند که امام جامعه هستند.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت تبیین دقیق زندگی شهدا تصریح کرد: چنانچه جوانان، نوجوانان و دولتمردان می خواهند در زندگی خود الگو داشته باشند، شهدا بهترین الگو برای ما هستند. آننها معلم مدرسه حیات طیبه هستند، حیات طیبه‌ای که قرآن کریم برای بشر وعده کرده است و شایسته انسان ها است؛ در خصوص دلیل آموزگاری شهدا برای این مدرسه باید گفت که شهیدان پاک و طیب از هر گونه پلیدی، استکبار، غرور، خودپرستی، ظلم، فساد و غیره شده اند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در برابر حیات طیبه، حیات آلوده وجود دارد که در این حیات، دنیا زدگی، ریاست طلبی، خودخواهی، تجملگرایی و غیره وجود دارد و ما محتاج و نیازمندیم که دانشجو و دانش آموز مدرسه و دانشگاه حیات طیبه باشیم و سر کرسی درس شهدا، دل و جان خود را بسپاریم تا پاک شویم.

وی بیان کرد: اگر در گوشه ایران اسلامی، نشانی از فساد، استبداد، خودرأیی، خدمت نکردن به مردم وجود داشته باشد، نشان دهنده این است که آنها در حیات طیبه شهدا حضور ندارند و در این کشور اسلامی، شایسته است که ذره ای فساد، بی اعتنایی به محرومیت و ناتوان ها یافت نشود و این امر با درس گرفتن از مکتب شهدا محقق می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شهدا در مسابقه بزرگ الهی از جمله برندگان هستند و آنها برنده مسابقه حیات طیبه و خیر رسانی هستند؛ شهدا در مسابقه الهی به بالاترین نیک ها دست یافتند و برنده مدال خیر و رحمت را در این مسابقه شده اند و این مهم را باید بدانیم که هر خیری در هر جایی از اجزای این کشور برقرار است، به برکت خون شهداست. در طی سال های قبل و بعد از انقلاب، دشمنان اسلام و استکبار تهدید می کردند اما فرهنگ شهدا نلرزید و مرعوب نشد و پرچم صداقت و وفاداری را برافراشته نگهداشت. خون شهدا می‌تواند انقلاب اسلامی را به تمدن نوین اسلامی برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار