نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پرداختن به جریان مهدویت در فضای مجازی و رسانه

آیت‌الله «لائینی» بر ضرورت پرداختن به جریان مهدویت در فضای مجازی و رسانه تأکید کرد.
کد خبر: ۴۸۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱ - 04October 2021

ضرورت پرداختن جریان مهدویت در فضای مجازی و رسانهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای سیاستگذاری مهدویت با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ارتحال علامه «حسن‌زاده آملی» و با اشاره به برنامه نهم ربیع، نیمه شعبان و عید تا عید اظهار داشت: امام زمان (عج) واقعیتی است که در متون دینی ما به صورت مسلم ثبت و ضبط است و هیچ منافاتی با عقلانیت ندارد.

وی افزود: در رابطه با مهدویت، باید به اصل عقلانیت دقت کنیم، چون خرافه گرایی و داعیان دروغین و حرف‌های نادرست در زمینه مهدویت در طول تاریخ اتفاق افتاد و عده‌ای هنوز در صدد لوث کردن این حقیقت مسلم تاریخ هستند و بنیاد مهدویت وظیفه دارد با خرافه‌ها، بدعت‌ها و دروغ‌ها مبارزه کند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه بخشی از عقلانیت برای یافتن حقیقت‌ها و مبارزه با شبه حقیقت است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما می‌خواهند این اصل را به خرافه تبدیل کنند و ما باید اثبات کنیم که این یک حقیقت و واقعیت است و جدا کردن خرافه از حقیقت به معنای این نیست که آن حقیقت وجود ندارد و باید تبیین علمی و عقلانی کنیم و عقلانیت باید عصای دست ما باشد و قدم به قدم با آن پیش برویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد: جریان مهدویت باید هم کلاسی و هم کوچه بازاری شود و هم فضای مجازی و رسانه از چند بعد به آن پرداخته شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: هیئات مذهبی در کنار کسبه‌ها در کوچه بازاری کردن مهدویت و مناسبت‌های شادی و عزا پای کار بیایند و در برپایی جشن عید همه دخیل باشند.

وی با بیان اینکه باید برای مراسم نهم ربیع و مراسم شادی برنامه ریزی داشته باشیم، گفت: قبل از انقلاب، نهم ربیع را به عنوان یک تهدید ضد وحدتی درآورده بود و امروز هم شیعیان انگلیسی همین فکر را دارند و دنبال این مسائل هستند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، آغاز امامت امام زمان نیز شروع شد، افزود: این رویکرد عقلانیت است و هفته وحدت نیز نمونه‌ای از عقلانیت است.

محمدی لائینی اضافه کرد: صف عقلانیت از صف جهلانیت و صف رحمان از صف شیطان باید جدا بشود و صف رحمان و صف عقلانیت باید کوچه بازاری بشود و در کلاس‌ها و فضای مجازی بازگو شود. طرفداران عقلانیت، حق و مهدویت و اهل بیت باید با انگیزه و جدی باشند.

امام جمعه ساری تصریح کرد: باید با برنامه ریزی درست برنامه عید تا عید را برگزار کنیم و مازندران در میزبانی این برنامه جایگاه واقعی خود را پیدا کند و فعال باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار