روحانی در دیدار علما و ایثارگران خراسان شمالی:

مقابل هیچ ابرقدرتی سر خم نخواهیم کرد

رئیس جمهوری گفت: برای برداشتن تحریم‌ها تلاش می‌کنیم؛ اما در برابر هیچ ابرقدرتی سر خم نخواهیم کرد، و ما فقط در برابر خداوند سر تعظیم فرود می‌آوریم.
کد خبر: ۴۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ - 14June 2015

مقابل هیچ ابرقدرتی سر خم نخواهیم کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان خراسان شمالی که در بجنورد انجام شد، گفت: ما همه تلاش خود را بهکار میگیریم تا با تحریم ظالمانه مقابله و مبارزه کنیم و در یک مذاکره ای که منطق بر آن حاکم باشد، منافع خود را پیش ببریم.

وی با تأکید بر اینکه مذاکرهکنندگان ایرانی با منطق، اقتدار و قدرت در مذاکرات شرکت کردهاند و هرگز تهدید در میز مذاکرات نبوده است، گفت: ما راهمان را در مذاکرات ادامه میدهیم و البته بهرغم تداوم تحریمها، با کمک مردم توانستهایم قدمهای خوبی در مسیر توسعه ایران اسلامی برداریم.

رییس جمهوری اظهار داشت: بخش عمده برنامههای توسعهای کشور در همین شرایط تحریم آغاز شده و به پیش میروند و این حرکتها در استانها کاملاً نمایان است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، انتخاب مردم در انتخابات سال ۹۲ را راه اعتدال و میانهروی دانست و اظهارداشت: افراط و تفریط تنها باعث ضرر مردم شده است، و حضرت امام(ره) نیز هیچ موقع خشونت را نمیپسندیدند.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) راه میانه و اعتدال را در نهضت اسلامی برگزیدند، گفت: در انقلاب و دفاع مقدس، اعتدال را برگزیدیم و امروز هم باید اعتدال را برگزینیم، و نمود این اعتدال در همهجا بهویژه در توزیع امکانات و بودجهها میان استانها باید کاملاً رعایت شود.

رییس جمهوری همچنین در ادامه با تأکید بر جایگاه زنان در کشور اظهار داشت: علم، ایثار، فداکاری و پاکدامنی و تقوا اساس است و مرد و زن بودن در دادن فرصتها برای خدمت به کشور مطرح نیست، و باید از توانمندی خانمها برای مدیریت و توسعه کشور استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه باید به حریمها احترام گذاشت، گفت: هر جایی که حرمت حریمها را رعایت نکردیم، ضرر کردیم.

وی در ادامه با اشاره به فضیلتهای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه در ماه مبارک رمضان نیز برای اعتدال است. روزه تمرین صبر، ایستادگی و مقاومت است و ماه رمضان برای این است که صبر و تحمل را بالا ببریم.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه همدلی و همزبانی با تحمل درست میشود، گفت: همدلی و همزبانی با اعتدال، اخلاق و محبت به یکدیگر محقق میشود و باید حریم بزرگان، اقوام و مذاهب، مردم و محیط زیست محترم شمرده شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت برآمده از اراده مردم است، و در تحقق وعدههایش به مردم مصمم است.

وی گفت: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ حماسه بزرگی را با حضور ۷۳ درصدی خودشان در پای صندوق آراء آفریدند. دشمن خیلی امید بسته بود که با توجه به فشارهایش به زندگی مردم، آنان را از انقلاب و نظام ناامید و مأیوس کند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه تلاش دولت این بوده که با مشورت با صاحبنظران راه درست را برگزیند، گفت: به مردم وعده داده بودم که تصمیمات خلقالساعه نگیرم و قول داده بودم در همه امور با صاحبنظران مشورت کنم، من به این عهدم پایبند بوده و هستم.

روحانی نقد و انتقاد از جانب مردم و صاحبنظران را نعمتی برای اصلاح امور دانست و افزود: البته نقد باید سازنده، منصفانه و با هدف تقویت امور و اصلاح و تقویت برنامهها باشد. اساس نصیحت با تخریب مغایرت دارد.

وی با اشاره به اینکه "نبود شغل یک معضل در جامعه ما است"، گفت: برای اشتغالزایی باید استعدادها را جذب کنیم، و اقتصاد ما هم باید اقتصاد دانشبنیان باشد، و حرکت خوبی در این عرصه شروع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار