نماینده مردم در مجلس:

عربستان دنبال سقوط دولت میقاتی است

گلرو با اشاره به تحولات اخیر لبنان، گفت: برخی کشور‌های منطقه، اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره یمن را بهانه‌ای کردند تا سناریوی طراحی شده جهت به سقوط کشاندن دولت میقاتی، بهم ریختن وضعیت داخلی لبنان و ایجاد آشوب و بی‌ثباتی را اجرا کنند.
کد خبر: ۴۸۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ - 31October 2021

عربستان دنبال سقوط دولت میقاتی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس گلرو» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص تحولات لبنان، اظهار داشت: این تحولات اخیر بهانه جویی بی مورد و نبش قبر از یک اظهار نظر قدیمی است، اظهاراتی که جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان حدود یک ماه پیش کرده است البته اظهارات قرداحی بی مورد نبوده و همه به آن باور دارند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد اینکه در این دوره زمانی کنونی کشور‌های عربی همچون عربستان، این اظهارات را بهانه قرار دادند و سفرای خود را فراخواندند، یک سناریوی طراحی شده است که هدف آن چیزی جز به سقوط کشاندن دولت میقاتی، بهم ریختن وضعیت داخلی لبنان و ایجاد آشوب و بی‌ثباتی نیست.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس یازدهم یادآور شد: مردم لبنان، رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر این کشور مواضع حکیمانه‌ای اتخاذ کردند و با حکمت رهبران لبنان و درایت آن‌ها یقینا از سناریویی که برخی کشور‌ها طراحی کرده اند، عبور می‌کنند.

گلرو در واکنش به اظهارات وزیر خارجه لبنان مبنی بر اینکه قرداحی در حال بررسی پیشنهاد استعفای خود است، گفت: حسب اطلاعاتی که دریافت کردم؛ آقای قرداحی وزیر اطلاع رسانی گفته که استعفا نمی‌دهم، زیرا حرفی نزدم که نیاز به عذرخواهی یا استعفا باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اینکه بیروت برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها از واشنگتن درخواست میانجیگری کرده است، تصریح کرد: واشنگتن مسبب بحران در لبنان، بهم ریختگی و ناآرامی‌های لبنان است، آن‌ها دنبال ضربه زدن به مردم لبنان هستند بنابراین میانجیگری واشنگتن کمکی به حل مسائل لبنان نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش: تنش دیپلماتیک بین ریاض و بیروت در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره یمن و ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی که ریاض آن را "تهمت" توصیف کرد، رخ داد و پس از آن چهار کشور حاشیه خلیج فارس که اولین آن‌ها عربستان بود، خروج سفرای خود از لبنان را به بهانه مخالفت با اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره بحران یمن اعلام کردند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار