عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مبارزه با آمریکا همچنان ادامه دارد/ پیشرفت جمهوری اسلامی در زمینه هوافضا بی‌نظیر است

حجت‌الاسلام ذوالنوری گفت: امروز در زمینه هوا فضا در لبه هایتک دنیا هستیم و همینطور در صنعت هسته‌ای به دانش غنی سازی دست یافتیم و علی‌رغم‌ تمام تحریم‌ها در زمینه ساخت و تولید ماشین‌های غنی سازی نیز پیشرفت‌های بسیاری داشتیم.
کد خبر: ۴۸۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ - 03November 2021

امروز در زمینه هوا فضا در لبه هایتک دنیا هستیم/ مبارزه با آمریکا همچنان ادامه داردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلیمن «مجتبی ذوالنوری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه «در راه پیشرفت» که توسط سازمان بسیج دانشجویی در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ آبان مظهر و نماد خصومت نظام‌سلطه با نظام‌ نوپای ایران اسلامی و نیز بروز خشم و انزجار مردم کشورمان از آمریکای جنایتکار است؛ زیرا در چنین روزی امام خمینی (ره) تبعید شدند و تعدادی از دانش آموزان را هم قبل از پیروزی انفلاب اسلامی به شهادت رساندند و از سوی دیگر طراحی توطئه‌ها برای ساقط کردن انقلاب اسلامی نیز در این لانه جاسوسی طراحی می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دقت توطئه‌های پیچیده حکام خبیث آمریکا را در برابر حقوق ملت ایران بررسی می‌کنیم و بر درستکاری اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیشتر پی‌ می‌بریم و این در حالی است که مبارزه با آمریکا همچنان ادامه دارد ولی روش‌های آن فرق می‌کند.

وی ادامه داد: شیوه آمریکایی‌ها در برابر ایران تشدید وابستگی مردم ما است؛ لذا اعمال تحریم‌های بیشتر در تحقق این است که از سوی آن‌ها اعمال می‌شود. از سوی دیگر امروز راهبرد دشمن در بی ثبات سازی و ایجاد نارضایتی‌مردم، تفرقه و جنگ‌های داخلی تعیین شده پس راه مبارزه با آمریکا تحکیم وحدت ملت است.

حجت‌الاسلام ذوالنوری اضافه کرد: آمریکایی‌ها و برخی‌ها در داخل کشور به دنبال القای این‌ مطالب بودند که بدون مذاکره راه به جایی نمی‌بریم؛ لذا برای مقابله با این تفکر نیازمند افزایش توانمندی‌های داخلی هستیم. در حال حاضر در نانو حرف برای گفتن بسیار داریم و در ژورنال‌های معتبر دنیا نیز از شتاب، خیزش و پرش‌علمی جوانان کشورمان بسیار یاد می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: امروز در زمینه هوا فضا در لبه هایتک دنیا هستیم و همینطور در صنعت هسته‌ای به دانش غنی سازی دست یافتیم و علی‌رغم‌ تمام تحریم‌ها در زمینه ساخت و تولید ماشین‌های غنی سازی نیز پیشرفت‌های بسیاری داشتیم. همچنین با وجود فشار‌های چندین ساله بر دانش هسته‌ای کشورمان، دانشمندان هسته‌ای توانستند زمینه‌ای را فراهم کنند تا غنی سازی به ۶۰ درصد ارتقا یابد و چنانچه لازم باشد برای کاربرد صلح آمیز به غنی سازی بالاتر هم دست خواهند یافت.

وی‌ تصریح کرد: امروز تمام اقدامات بیگانگان و حلقوم‌های ناپاک به بیگانگان این گونه القا می‌کنند که اگر مردم زیر بار فشار اقتصادی قرار دارند و تلفات در خودرو سازی داریم نتیجه انقلاب و آرمان‌های انقلاب و در نتیجه عقب اقتادن از بیگانگان است در حالی که امروز هر مشکل اقتصادی داریم به‌دلیل دوری از انقلاب و آرمان‌های آن است به عنوان مثال ساخت موشک بالستیک سخت‌تر است یا پراید.

حجت‌الاسلام ذوالنوری تاکید کرد: اگر اروپایی‌ها از برجام خارج نشدند به خاطر دلدادگی به ایران نیست بلکه آن‌ها می‌گویند آمریکا فاصله زیادی از منطقه دارد ولی ما زیر برد موشک‌های ایران هستیم به همین جهت تنها با برجام‌ می‌توان ایران را کنترل کرد و از سوی دیگر چنانچه جنگی هم روی دهد اروپا با موجی مهاجرین روبرو می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنابراین اگر در بخش نظامی توانستیم قدرت تولید کنیم بواسطه توجه و عمل کردن به آرمان‌های امام و انقلاب است و علاوه بر این به دولت‌ها اجازه ندادند با گرایش‌های سیاسی نطرات خود را بر آن‌ها پیاده کنند، اما در سایر بخش ها، چون این‌گونه نیست، موفقیتی هم حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار